Scanner: Clintonova žehlička znovu v akci

KONEČNÁ: David Letterman pálí poslední mosty

KONEČNÁ: David Letterman pálí poslední mosty Zdroj: Repro Strategie

Dobří holubi se vracejí – mizerná auta zachraňuje starý dobrý Clintonův krizový manažer, špatné nápady obyčejných lidí zase po nějaké době pomůže vylepšit Mentos. A možná se ukáže, že Mentos je dobrý právě pro krizovou komunikaci.

Požár neututláš

V automobilce General Motors to nemají jednoduché. Jen co se vyhrabali z nejhorších dopadů finanční krize, musejí svá těžce prodaná auta z trhu zase stahovat: to proto, že vada v zapalování vedla u některých loni prodaných vozů při startování k požárům, přičemž zemřelo celkem 13 lidí. Reakci detroitské automobilky lze rozdělit do tří fází: nejprve popírala, že by nějaký problém existoval. Potom zkroušeně přiznala, že to zapalování fakt blbne. A nakonec najala drahé profesionály, aby jí to u regulátorů a veřejnosti vyžehlili.

Jestli vám to připadá náramně podobné způsobu, jímž se před patnácti lety vysekal z průšvihu americký prezident Bill Clinton, není to zase taková náhoda. V týmu záchranářů figuruje i Clintonův PR stratég Jeff Eller. V Bílém domě měl na starost média se specializací na management krizových situací. Ta praxe mu dnes přijde velmi vhod; někdo má na komplikovanou práci zkrátka kliku.

(De)mentos se vrací

Málokterý kříženec bonbonu a žvýkačky vstoupil do popové kultury tak razantně jako Mentos. Scanner nezná snad nikoho, kdo by se někdy nepokusil vyhodit půl světa do povětří protřepáním lahve coca-coly, jejíž napěněnosti pomáhá jedna – či lépe dvě? – řečené pastilky. Jenže doba jde dál a je třeba něčeho nového. Mentos zvolil reklamní spot od agentury McKinney, za jehož výrobu a distribuci hodlá firma utratit deset milionů dolarů. Středověký král v něm odolává smršti šípů jen proto, že má v ústech – víte co. Dobrá zpráva: spot odkazuje na skoro čtyřicet let starý skeč Monty Pythonů. Špatná zpráva: král vypadá jako Zdeněk Svěrák.

To je ale guma!To je ale guma!

Lettermanovo goodbye

Ještě jednou televize: David Letterman, legendární moderátor pořadu Late Night Show televize CBS, oznámil, že za rok skončí. Na konci loňského října podepsal roční prodloužení smlouvy, „abych za sebou doopravdy stihl spálit všechny mosty a mohl tenhle pořad skutečně pořádně zruinovat“, řekl Letterman. Na konci března se rozhodl, že další rok už nepodepíše. Letos kroutí v Late Night Show třiatřicátý rok (z toho jedenadvacet u CBS, předtím na NBC); a ačkoli si Scanner o televizních talkshow obecně nemyslí vůbec nic lichotivého, Letterman je výjimka.

Lebeděv TV

Ruský miliardář Jevgenij Lebeděv, jehož tatínek exkágébák se k stáru baví skupováním anglických novin (The Independent, Evening Standard), jde o krok dál. Založil si komerční televizi s názvem London Live. Televize vysílá v britské metropoli vzduchem, její příjem je zdarma a kromě toho je k mání na internetu za poplatek. Míří na diváckou skupinu 16 až 34 a jejím prvním počinem byl 31. března pořad London Go; sám o sobě mluví jako o „entertainment news show“, ať už to znamená cokoli. Hlavu vzhůru, Londýňané; přežili jste republikány, strašný požár i bitvu o Británii, zvládnete i tohle, vzkazuje za kanál Scanner.