V půli března rozjel řetězec kampaň se slovní hříčkou „race together“ („závoďme spolu“, ale zároveň i zhruba „o rasách společně“) se záměrem vyvolat diskusi o rasových problémech. Jenže houby: na podlézavý krok Starbucks zareagovali podlézači ještě většího kalibru výpady typu: „A kolik vy zaměstnáváte černochů, co?“
Šéf řetězce Howard Schulz se zachoval přesně tak, jak byste čekali od firmy, která chce vydělávat na ultraliberální úchylce svých zákazníků: do týdne stáhl ocas mezi nohy a reklamu z kaváren.
Starbucks ve své přízemnější chvíli
Do podobného průšvihu se dostal britský maloobchodní řetězec Waitrose, když jeho kuchařský časopis otiskl na titulní stránce slogan „Chuť Izraele“ (za spolupráce s agenturou APL Media). Banda stejně zvlčilá jako ta, co napadla Starbucks, se pustila i do Waitrose; jak si opovažujete zvát někoho na izraelské jídlo, když přece já a mí kámoši nesouhlasíme s Netanjahuem? Řetězec se nicméně diktátu cheguevarů postavil a řekl, ať si trhnou nohou. Scanner strouhá Schulzovi mrkvičku a Waitroseům gratuluje.
Jak chutná Izrael | Chuť Izraele v podání řetězce Waitrose