Scanner: Tvytr v koncích?

Twitter, kam se podíváš

Twitter, kam se podíváš Zdroj: archiv

Daniel Deyl , Strategie
Minulý čtvrtek oznámil Dick Costolo, že opouští post generálního ředitele Twitteru. Měl k tomu dobrý důvod: firma, která si vzala za cíl dokonat zblbění lidstva omezením psaného projevu na 140 znaků, je na huntě s penězi.

Konkrétně to znamená, že za první čtvrtletí loňského roku utržil Twitter na reklamě pod 300 milionů dolarů, což znamená citelný pokles ve srovnání s 432 miliony z posledního čtvrtletí roku loňského (viz graf). Ve stejném období přitom počet uživatelů její sociální sítě poprvé překročil 400 milionů. Protože reklama tvoří 89 procent veškerých příjmů Twitteru, očekává firma celkem logicky od nového šéfa, že zařídí, aby tyto příjmy rostly – jen se neví, kdo by to měl být. Podle zpravodajských serverů, které se dění v reklamě věnují, by jím mohl být někdejší, před zhruba rokem vypoklonkovaný, šéf Jack Dorsey.

Jak se vyvíjí zisk TwittruJak se vyvíjí zisk Twittru | Zdroj: archiv

Scanner si při vyslovení slova Twitter vždycky vybaví, co o řečené síti prohlásil jeho oblíbený spisovatel, humorista P. J. O'Rourke: „Když se písmena musela tesat do skály, vzniklo deset přikázání. Když přišel Gutenberg, tiskly se bible. Pak tu byly rotačky a vyráběly noviny. Pak vznikl digitální tisk a reklamní letáky. A teď máme Twitter.“

Oč horší by byl tento svět, kdyby Twitter zítra zkrachoval a svoji sociální síť prodal firmě přepravující limonády v Novočerkassku, třeba?