Nárůst obratu mezi lety 2011 a 2012
Celkový nárůst obratu byl v roce 2012 u serveru Pepa.cz více než desetinásobný oproti minulému roku. Tento server navíc dle vyjádření Petra Sýkory, zástupce tohoto webového portálu, zacílil především na cestování, z něhož má také největší obrat. Oproti roku 2011 se celkově ze všech kategorií zvýšil cca 11x.
Zajímavosti:
• V roce 2012 tvořila sekce cestování více než 75 % z celkového obratu serveru.
• Hned po cestování jsme loni nejvíce utráceli za Vánoce – tvořily více než 10 % celoročních příjmů webu.
• Srovnáme-li časový úsek od června do listopadu, utráceli jsme v roce 2011 především za zboží (tvořilo téměř 50 % všech prodejů). V roce 2012 se v Pepa.cz více zaměřil na slevy v kategorii cestování, zájem o zboží byl na druhém místě – stále byl ale oproti roku 2011 zhruba trojnásobný. Cestování v tomto období tvořilo zhruba 20 % všech prodejů.
• I přes nejčastějšího zákazníka (žena, 39 let) jsme na Valentýna 2012 kupovali hlavně zboží a relaxační služby, cestování bylo na třetím místě.
Nejprodávanější produkty v jednotlivých kategoriích
Níže uvádíme kategorie, které generovaly nejvíce objednávek. Čísla v závorce udávají přibližný percentuální podíl celé kategorie na celkovém počtu prodejů a průměrnou cenu nabídky, jakou zákazníci v dané sekci zakoupili.
Služby (31 %, 100 Kč): „Exkurze do svíčkárny s možností tvorby vlastní svíčky nebo koupelové soli.“ Do této sekce jsme pro větší přehlednost zařadili i sekci krása a relax (14 %, 154 Kč), kde většinu nabízených slev tvořily především slevy nabízející hubnutí pomocí kryolipolýzy, cvičení na vacushape přístroji a kadeřnické služby.
Cestování (29 %, 1 124 Kč): Nejprodávanější slevou byl „Pobytový wellness balíček v hotelu Prestige ve Znojmě na 3 dny pro 2“, u kterého jsme zaznamenali více než 600 prodaných voucherů. Tato kategorie logicky zahrnuje nejen Wellness hotely (12 %, 957 Kč), ale také například Pobyty v zahraničí (< 1%, 2 647 Kč).
Zboží (28 %, 196 Kč): Absolutně nejprodávanější nabídkou byla „Vapur EKO skládací lahev pro cestovatele, rybáře“, kterých se prodalo přes 1 700 ks. Do této sekce jsme zařadili i kategorii móda a luxus (6 %, 87 Kč), která teprve začínala a je možné očekávat výrazný růst v roce 2013.
Gastronomie (11 %, 72 Kč): Nejvíce prodaných voucherů bylo u nabídky na „Čokoládový nebo ovocný dort jako zákusek v kavárně Café Mozart”. Zajímavostí je, že do této kategorie řadíme například i granule pro psy, např. „Variace kulinářských delikates PURINA pro čtyřnohé miláčky”, které se prodalo přes 620 ks.
• Nejvíce objednávek registrujeme na začátku týdne, v pondělí a úterý. Třetím nejvýkonnějším dnem je neděle večer.
9.–10. hodinou (zřejmě po příchodu do práce), pak o polední pauze a večer mezi 20. a 21. hodinou.
• Absolutně nejvýkonnější den v týdnu je úterý v období mezi 10. a 11. dopoledne, poté mezi 20. a 21. hodinou večer.
• Sobota je překvapivě dnem, kdy se uskutečňuje nejméně objednávek, na druhou stranu je možné sledovat zvýšený zájem v neděli brzy ráno.
Celkové rozdělení v jednotlivých dnech a hodinách za rok 2012 znázorňuje následující graf:
Pepa.cz - Graf
Věk a pohlaví nakupujících
• téměř 63 % všech zákazníků slevového portálu Pepa.cz jsou ženy
• nejoblíbenější jsou slevové portály mezi Čechy ve věku 27–29 let a 37–41 let
• naopak od 50 let výše zájem o slevové portály klesá
Slevové portály se snaží své klienty navíc zaujmout různými akcemi – většinou jde o charitu. Například u Pepa.cz jde z každého nákupu 1,- Kč na opuštěné psy nebo dětský domov (klienti si mohou vybrat). Za rok 2012 se tak odvedla šestimístná částka (i díky speciální akci, jejíž výtěžek šel právě na opuštěná zvířata – těchto „kuponů“ jsme zaregistrovali přes 500). Každým svým nákupem můžete přispět i v tomto roce.
Zdroj: Pepa.cz