STEM/MARK: Co by nás přimělo změnit zdravotní pojišťovnu

Necelá polovina (45 %) internetové populace již někdy změnila svou zdravotní pojišťovnu, častěji ji měnili lidé ve věku 30 až 44 let.
Většina těchto změn však proběhla již před více než rokem, jen minimálně v posledním půlroce. O změně uvažuje 14 procent internetové populace, zbylé dvě pětiny (41 %) internetové populace o změně naopak neuvažují vůbec.
Nejčastějším důvodem, pro který by lidé z internetové populace byli ochotni změnit svou zdravotní pojišťovnu, jsou různé poskytované benefity, například proplácení sportovních potřeb, zdravotních pobytů nebo nákupů v lékárně. Takto pojaté výhody by za důvod ke změně považovaly tři čtvrtiny lidí. Nejlépe pak podobné výhody „zabírají“ na lidi z věkové skupiny 30 až 44 let, celá polovina z nich je uvedla na prvním místě.
Lidé by byli rovněž ochotni změnit pojišťovnu díky lepšímu proplácení lékařských úkonů, které sami potřebují. Tento důvod se častěji vyskytuje opět ve střední a starší věkové skupině. K významnějším impulzům ke změně můžeme počítat skutečnost, zda má konkrétní lékař s danou pojišťovnou smlouvu či ne a také doporučení známých, přátel či kolegů. Poslední zmíněný důvod by častěji byl motivací u těch, kteří o změně teprve uvažují. Reklamní kampaně jednotlivých pojišťoven mají naopak podle vyjádření internetové populace na rozhodnutí o změně pouze minimální vliv.
Výzkum byl proveden na Českém národním panelu (ČNP) prostřednictvím internetového dotazování na vzorku 561 respondentů. Za pomoci kvótního a náhodného výběru respondentů podle pohlaví, vzdělání, věku a regionu reprezentuje výsledný soubor internetovou populaci ve věku 15 a více let.