STEM/MARK: Ochucená piva rozdělují generace
Zatímco klasické pivo je doménou mužů napříč všemi věkovými skupinami, u konzumentů ochuceného piva tato preference neplatí. Ochucené pivo pijí muži i ženy zhruba nastejno, rozdíly lze ale vysledovat mezigeneračně. Alespoň občas pijí ochucené pivo dvě třetiny dotázaných. Vyznavači této tuzemské novinky jsou nejčastěji lidé do 30 let, s rostoucím věkem o ni zájem klesá. Téměř tři čtvrtiny dotázaných se shodly, že ochucené pivo je „fajn novinka, skvělá zejména v letních měsících“ a že „je moderní“.
S názorem, že „ochucené pivo není žádné skutečné pivo“, souhlasí 44 procent dotázaných (12 % určitě, 32 % spíše). O něco častěji si to myslí muži a lidé nad 45 let. Podle třetiny oslovených je takové pivo „spíše ženské pití“, (častěji si to myslí ženy). Pouze 16 procent respondentů se domnívá, že ochucené varianty jsou „jen pro mladé“. Dále nás zajímalo, jaké jsou mezi konzumenty oblíbené příchutě. 28 procent pijáků ochucených piv v obchodě nejraději sáhne po citronové příchuti, 18 procent má rádo grep, 8 procent pak pomeranč se zázvorem. Třetina je nevyhraněná.
Pijete ochucené pivo?