Světové reklamní investice po dlouhé době mírně rostou

Jediným regionem, kde stále reklamní investice nepřevýšily úroveň předcházejícího roku, je Evropa. Nicméně v období od loňského července do září meziročně klesly pouze o 0,42 procenta. Za první tři čtvrtletí roku 2013 se reklamní investice v evropském regionu meziročně snížily o 3,8 %. Podle zprávy společnosti Nielsen ale spotřebitelská důvěry zaznamenala v Evropě nejvyšší nárůst od prvního čtvrtletí 2010.
Vývoj reklamních světových výdajů, 1. 1. -30. 9. 2013, meziroční změna (%)
Španělsko a Itálie, tedy trhy, které se nedávno potýkaly s dvouciferným poklesem reklamních výdajů, mají zřejmě nejhorší období za sebou. Pokles v jihoevropských zemích se ve třetím čtvrtletí podařilo snížit na 6-7 procent. Dlouhodobě poznamenané Řecko ve třetím čtvrtletí dokonce zaznamenalo nárůst reklamních výdajů.
Mezi médii vede televize
Nejsilnějším reklamním mediatypem stále zůstává televize s vyšším než padesátiprocentním podílem na veškerých reklamních investicích. Dokonce i na evropském trhu byla televize jediným mediatypem, kterého se snížení výdajů podle zprávy Nielsenu nedotklo. Zajímavý je rozdílný vývoj investic do internetu – zatímco v Evropě investice určené pro internetovou reklamu klesaly nejvíc ze všech mediatypů, v Asii internet meziročně rostl o necelých 60 procent.
Vývoj reklamních investic po mediatypech v regionech světa, 3Q/2013