Top témata internetu: auta a bydlení

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Pixabay (Jonathan Wilkins)

Podle výzkumu NetMonitor rostl v září zájem českých uživatelů o webové kategorie Bydlení a Auto-moto, a to ze všech typů zařízení. Klasické počítače použilo pro návštěvu webových stránek zapojených do NetMonitoru téměř 6,5 milionu uživatelů, tedy o 250 tisíc více než v srpnu. Počet zobrazení stránek dosahoval téměř pěti miliard.

Denní návštěvnost tuzemského internetu dosáhla v září 3,6 milionu RU a čas strávený uživateli prohlížením zapojených stránek na počítačích přesáhl 1 hodinu. Počet uživatelů sledujících multimediální obsah dosáhl 3,5 milionu a počet zahájených přehrání 120 milionů.

Návštěvnost kategorie Bydlení se zvýšila podle zjištění NetMonitoru o 20 procent z tabletů a o 12 procent z počítačů a mobilních telefonů. Nárůst počtu uživatelů u kategorie Auto-moto dosáhl 11–13 procent v závislosti na typu zařízení. Výrazně se také zvýšil počet uživatelů tabletů navštěvujících webové stránky zaměřené na prodej aut, a to o téměř pětinu.

Z mobilních telefonů navštívilo měřené webové stránky 3,2 milionu RU, kteří na nich provedli 1,3 miliardy zobrazení stránek. Denně navštěvovalo tyto weby z mobilních telefonů v průměru 1,5 milionu uživatelů, kteří strávili surfováním více než půl hodiny. Streamovaný obsah sledovalo více než 800 tisíc RU, tedy o 6 % více než v srpnu. Počet zahájených přehrání přesáhl 10 milionů.

Z tabletů navštívilo webové stránky téměř 1,5 milionu RU a počet zobrazení stránek provedených z těchto zařízení dosáhl 300 tisíc. Denní návštěvnost dosáhla 600 tisíc uživatelů a průměrná doba surfování 18 minut. Multimediální obsah zhlédlo více než půl milionu uživatelů, kteří provedli 3,7 milionu zahájených přehrání.