Trendy online marketingu pro rok 2015

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: archiv

Filip Votava , Strategie
Větší důraz na marketing na mobilních zařízeních a sociálních sítích, big data, internet věcí, automatizace aktivit, ale i návrat k e-mail marketingu. To jsou jen některé z hlavních trendů digitálního marketingu v roce 2015, jak vyplývá z průzkumu, který si objednala česká společnost Kentico Software u agentury Millward Brown.

Marketéři se v roce 2015 více zaměří na personalizaci veškerého online obsahu a aplikací i reklam pro mobilní zařízení. Velká část marketingových oddělení chystá opětovné zvýšení výdajů i na e-mail marketing, jak zjistil výzkum pro společnost Kentico Software, jež nabízí řešení pro online marketing.

V roce 2015 bude pokračovat trend sběru, analýzy a využívání velkých objemů dat o online chování zákazníků. Big data představují kvantum informací, které se dají posbírat a zpracovat, vyhodnotit a okamžitě využít pro cílené kampaně.

Nesmíme zapomenout ani na tzv. internet věcí. Rozumíme jím propojování různých elektronických zařízení v rámci jedné interní sítě. V letošním roce se na něj chce zaměřit více než polovina firem. Marketéři si již zvykli na situaci, kdy může týž uživatel přistupovat na web z různých zařízení, jako je počítač, tablet nebo chytrý telefon. Přizpůsobují tomu nejen své strategie pro multikanálový marketing, ale také způsoby měření úspěšnosti kampaní.

75 % marketérů si myslí, že automatizace procesů v online marketingu je nezbytnou cestou k větší návratnosti investic vložených do online nástrojů. Automatizace marketingu přináší nové možnosti, které by nebylo možné rychle a efektivně zajistit lidskými silami. Díky ní je například možné zákazníkovi automaticky zaslat e-mail s připomínkou toho, že zboží, které nenakoupil, ale vložil do košíku, tam na něj stále čeká. Systém pak automaticky pozná, jestli zákazník výrobek nakonec zakoupil, nebo ne. Pokud si ho nepořídí, za tři dny mu může poslat další e-mail s nabídkou x-procentní slevy.

I v následujících dvou letech se chystají firmy investovat do CRM systémů, analytických a testovacích nástrojů a systémů pro správu obsahu. Naopak se očekává, že oproti předchozím obdobím se bude upouštět od obsahu vytvářeného uživateli. Za důležitý marketingový nástroj pro rok 2015 ho označila pouze třetina marketérů.