Univerzita Karlova chce zůstat první mezi nejlepšími

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: iforum.cuni.cz

hos
Nejstarší česká univerzita se chce odlišit od ostatních vysokých škol a získat iniciativu v „boji o studenta“. Umožnit to má komunikační manuál navržený skupinou studentů.

KOMUNIKACE: Návrh nového komunikačního manuálu Univerzity Karlovy připravilo čtrnáct studentů oboru Marketingové komunikace a PR. Důvody, proč má UK na tomto projektu zájem, jsou zjevné. „Podle průzkumu mezi studenty je sice nejstarší česká univerzita stále vnímána jako jednoznačně nejlepší univerzita v zemi, silnou konkurenci pro ni ale představují ČVUT, Masarykova univerzita a VŠE. Na vysokých školách všech typů aktuálně studuje více než 390 000 studentů a je tedy o koho bojovat,“ říká Václav Hájek, tiskový mluvčí UK. Studenti určili za velkou konkurenční výhodu ČVUT a VŠE jejich jednotné zaměření. Na rozdíl od UK, která soustřeďuje 17 fakult s nejrůznějšími studijními programy, mají tyto vysoké školy snadnější cestu k budování silné corporate identity. Pomáhá jim v tom i centralizace jednotlivých kampusů, zatímco UK je geograficky roztříštěná.

Obrazovky, roadshow i e-shop

Navrhovaný komunikační manuál pracuje s positioningem UK „první mezi nejlepšími“ a počítá s využitím jedinečných komunikačních argumentů v rámci webových stránek, tiskových zpráv a dalších prezentačních platforem. Mezi ně by měly patřit vstupní prostory univerzitních budov (velkoplošné obrazovky), online komunikace (Facebook, LinkedIn, Wikipedie) a zvýraznění univerzitního klubu K4 v Celetné ulici v Praze, který by mohl sloužit jako meeting point pro studenty z celé univerzity. K posílení corporate identity by podle studentů měla přispět i výstavba nového eshopu s univerzitním merchandisingem.

V rámci netradiční komunikace s uchazeči projekt počítá i s možností organizačně zaštítit osobní návštěvy studentů UK na vybraných gymnáziích doplněné o vědeckou roadshow po středních školách. Podobné aktivity zaštiťuje například Oxfordská univerzita. Kromě srovnávacích analýz a dotazníkových šetření studenti pracovali i s dalšími argumenty, které vybízely ke zpracování komunikační strategie. Univerzita Karlova patří mezi 1,5 procenta nejlepších univerzit na světě a v mezinárodním srovnávacím žebříčku THE (Times Higher Education) v roce 2010 obsadila 267. pozici. „Cílem UK je nyní posunout se do první dvoustovky nejlepších,“ shrnuje Václav Hájek.

Jedinečné komunikační argumenty UK

* UK patří mezi 1,5 % nejlepších univerzit na světě
* UK má nejvíce mezinárodních partnerů ze všech českých vysokých škol
* Absolventi UK jsou nejúspěšnější na trhu práce v ČR
* UK má největší výzkumnou a vědeckou produkci ze všech českých vysokých škol
* UK je největší a nejstarší univerzita v ČR