V zrcadle: Grant McKenzie, Plzeňský Prazdroj

Odkud čerpáte denní příděl informací?
Procházím si přehled českých denních zpráv a vždy si přečtu i pár britských online novin. Taky hodně čerpám ze sociálních médií. Jednou za měsíc si projdu britský marketingový tisk a každý týden čtu český.
Jaké jsou vaše nejoblíbenější značky?
Jako u většiny lidí se mé preference postupem času mění. V současnosti se mi líbí, co dělá firma Mercedes – z hlediska produktu a marketingu. Obdivuji Patek Philippe za trvalý charakter tzv. brand promises. Dále je to Tom Ford, který vybudoval slavnou značku luxusních produktů a těží z toho, že je stále hodně vidět. Podle mě je skutečným inovátorem. Pokud jde o pivo, tak kromě značky Pilsner Urquell mám rád skotské pivo, které vyrábí pivovar BrewDog.
Co pro vás osobně znamená obor, ve kterém působíte?
Marketing je mou profesí a zároveň vášní. Schopnost generovat dlouhodobě vysoké výsledky mají pouze ty firmy, které si osvojí marketingové myšlení. Marketing je často chápán nesprávně a někdy se také nesprávně provádí – mne osobně motivuje snaha, aby za námi byly vidět výsledky a abychom byli respektovanou součástí našeho firemního týmu.
Takže dělám něco, co mám opravdu rád a co je podle mne důležité. Být marketingovým ředitelem v Plzeňském Prazdroji je vysněná práce – máte možnost pracovat s nejoblíbenějšími značkami v této zemi. Když jsem v roce 2000 poprvé přijel do České republiky, doufal jsem, že jednoho dne se budu moci o takové portfolio značek starat. Je to velká odpovědnost a čest a překračuje to mé očekávání toho, čím může marketing být – propagujeme skvělé produkty, které vyrábíme s péčí a láskou, a hodně se věnujeme inovacím, které podporujeme emocionální komunikací.
Co vás v oboru aktuálně nejvíce štve?
Lidé, kteří kazí jméno naší profesi. Líní, negativně naladění lidé, kterým chybějí ambice a komerční dovednosti. Prezentují marketing jako obor zbloudilých duší. Výsledkem je špatná komunikace a obraz jednotlivých značek a slabé obchodní výsledky.
Kde byste si přál být ve své kariéře za deset let?
V roli šéfa globálního marketingu. Rád bych přinášel naší firmě inspiraci a podporoval mladé manažery v tom, aby dělali velké věci, které budou mít výrazný dopad na okolní svět.