Ve finále Cannes dvakrát bodovala Droga5

Droga5

Droga5

red
V sobotu vyvrcholil slavnostním večerem Cannes Lions International Festival of Creativity. Česko odjíždělo se šesti shortlisty. Úspěšní jsme byli "jen" v Young Lions.

Finálová noc patřila cenám pro ostře sledované kategorie Film, Film Craft, Creative Effectiveness a Titanium and Integrated. Z 3 310 prací pro Film porota vedená Tonym Grangerem, kreativním ředitelem nadnárodní agentury Y&R, vybrala 299 prací, z nichž 14 získalo zlato, 30 stříbro a 57 bronz.

Filmovou Grand Prix získala agentura Wieden+Kennedy Amsterdam za kampaň pro Nike’s „Write the Future“.

Cenu v kategorii Film Craft předával Keith Rose, ředitel Velocity Films. Grand Prix získala agentura Droga5 z New Yorku, která prezentovala svoji kampaň pro značku Puma nazvanou „After Hours Athlete“.

Bob Scarpelli, prezident DDB Worldwide, předsedal kategorii Titanium and Integrated. Grand Prix za Intagrated kampaň brala opět newyorská Droga5, tentokrát s kampaní „Decode Jay-Z with Bing“ pro live koncert rappera přenášený vyhledávačem Bing. Grand Prix za Titanium nebyla udělena. V kategorii Titanium and Integrated se předávala i cena za dobročinnou kamaň. Grand Prix nakonec přebírala Leo Burnett Melbourne za spot „See the Person“ pro nadaci Scope.

Droga5 skokanem roku

Lvy za „kreativní efektivitu“ předával prezident festivalu a šéf TBWA\Worldwide Jean-Marie Dru. Grand Prix získala Abbott Mead Vickers BBDO London za reklamu pro Pepsi nazvanou „Sandwich“. PepsiCo ad ‘Sandwich’.

Reklamní agenturou roku se stala AlmapBBDO Sao Paulo z Brazílie, následovaná Wieden+Kennedy Portland a BBDO New York. Wieden+Kennedy Portland se stala také „nezávislou agenturou roku“. Skokanem roku pak byla již výše zmíněná Droga5.

Palme d’Or pro produkční agenturu získala Smuggler z USA. BBDO se stala agenturní sítí roku, druhá skončila Ogilvy & Mather a třetí DDB. Poprvé byla oceněna i holdingová společnost roku, tou nejlepší za rok 2010 byla WPP. Jako „nejvyhledávanější“ zadavatel byla oceněna IKEA.