Více než polovina agentur APRA očekává letos lepší situaci na trhu

PR agentury zaznamenaly nárůst zájmu o své služby u oblastí jako finančnictví, IT technologie a spotřební zboží a služby. Ceny služeb PR agentur v loňském roce stagnovaly. 75 procent agentur uvádí, že ceny PR služeb zůstaly stejné jako v roce 2012, u zbylých 25 ceny mírně klesly. 75 procent agentur uvádí, že letos očekává stagnaci platů svých zaměstnanců.
Pozice / hodinová sazba v Kč 2013 (vážený průměr)
Managing Director 4502
Account Director 3453
Account Manager 2483
Account Executive 1784
Account Assistant 939
Z výsledků dále vyplývá, že vloni zaznamenalo public relations oproti roku předchozímu tříprocentní pokles v oblasti billingu, tedy celkových výnosů. V oblasti income fee, tedy honorářů agentur, došlo rovněž k lehkému poklesu, a to o 3,2%. „Dle čísel, která máme poprvé od roku 2004 k dispozici, činí celkové výnosy všech členských agentur APRA – billing - v roce 2013 téměř 850 miliónů Kč. Výnosy celého českého PR trhu tedy odhadujeme na 1 miliardu 172 miliónů Kč,“ řekl k tomu Patrik Schober z výkonné rady APRA.