„Šíření negativních zpráv na internetu může představovat vážnou hrozbu vedoucí k ohrožení dobrého jména společnosti. Monitoringem sociálních médií a pohotovou reakcí lze často zabránit větším škodám. Veřejnost také vnímá spíše pozitivně, když s ní firma komunikuje,“ řekl Rostislav Starý z agentury PR.Konektor.
Napíšete přátelům o myši zapečené v chlebu?
Výzkumu se zúčastnilo 524 respondentů a odborníci zjišťovali, jak by se zachovali při nálezu myši zapečené v bochníku chleba. Osobně by se o tom svým přátelům a známým zmínilo 59 procent dotázaných a 60 procent uživatelů Facebooku by tuto zkušenost sdílelo právě prostřednictvím této sociální sítě. Prostřednictvím Twitteru by tuto nepříjemnou zkušenost oznámilo 26 procent jeho uživatelů a na Google+ 13 procent.
Sociální sítě přitom podle průzkumu společnosti Accenture hrají v Česku stále důležitější roli při nákupu zboží a služeb. „Zhruba 85 procent respondentů hledá informace o firmách a jejich službách na internetu, 47 procent jich věnuje pozornost hodnocení služeb uživateli sociálních sítí a 20 procent pravidelně sděluje své osobní zkušenosti s nákupem zboží a služeb na sociálních sítích,“ uvedli autoři průzkumu.
Počet Čechů, kteří využívají sociální sítě, rychle roste. Na celosvětově nejrozšířenější sociální síti Facebook bylo loni v říjnu registrováno už 3,3 milionu českých uživatelů, jejich počet se meziročně zvýšil o půl milionu. Na Twitteru loni na podzim bylo 45 tisíc Čechů a na profesní síti LinkedIn 170 tisíc lidí Česka.