Walmark dostal milionovou pokutu za reklamu na Proenzi

Společnost Walmark dostala milionovou pokutu za nevhodnou komunikaci účinků Proenzi

Společnost Walmark dostala milionovou pokutu za nevhodnou komunikaci účinků Proenzi

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání na svém 20. zasedání uložila dvě pokuty zadavatelům reklamy za sdělení uvádějící v omyl. Walmark má uhradit 1 100 000 Kč, Omega Altermed 800 000 Kč.

Obě finanční sankce rada udělila za porušení § 5d odst. 2 písm. d) zákona č. 40/1995 Sb., kterým se zakazuje uvádět v omyl přisuzováním potravině vlastností prevence a ošetřování, léčby nebo vyléčení lidských onemocnění. Walmark odvysílal obchodní sdělení v rámci teleshoppingu Tipy Ptáka Loskutáka s podtitulem teleshoppingový blok 30 10. 2011 v čase od 18:15 hodin na programu Nova.

V případě Walmarku radě vadily konkrétně například tyto formulace: „Existuje doplněk stravy Proenzi 3+, jehož účinné složky vstupují do bolestivého kloubu, zpevňují ho, tlumí zánět“ nebo „…vetřeme ho do postiženého kloubu, takže získáme výhodu dvojího vlivu na kloub.“ RRTV vadí, že v rámci obchodního sdělení je deklarována prokazatelná souvislost mezi užitím přípravku a prevencí, případně odstraněním projevů nemocí kloubního aparátu.

Osmsettisícová pokuta pro Omegu Altermed byla udělena v souvislosti se zadáním reklamy na vitamíny multiIMUN, která poprvé běžela na TV Barrandov 15. ledna 2012 po osmé hodině. Důvody udělení pokuty jsou v podstatě stejné jako v případě Walmarku, v reklamě totiž zaznělo: „Cítíte příznaky podobné chřipce a nachlazení? Užívejte multiIMUN Akut s okamžitým nástupem účinku“.