Podle rozhodnutí Rady se společnost Allivictus dopustila porušení § 5d odst. 2 písm. d) zákona č. 40/1995 Sb., podle kterého se zakazuje uvádět v omyl přisuzováním léčebných nebo preventivních účinků potravině. V reklamě totiž firma uvedla tvrzení, že „Allivictus tinktura z pravého českého česneku podporuje imunitní systém, řeší nachlazení, chřipky a infekce“.
Podle Rady tak spotřebitel získal informace o léčivých účincích přípravku na chřipku a infekce spolu s projevy spojenými s nachlazením. Mimo to byl deklarován pozitivní vliv přípravku v průběhu chemoterapie, tedy v průběhu léčby natolik závažné choroby, jakou je rakovina.
Sporná léčba kloubů
Rada také udělila pokutu ve výši 100 000 korun kyjovské společnosti Dacom Pharma za porušení povinnosti stanovené § 5d odst. 2 písm. d) zákona č. 40/1995 Sb., ke kterému došlo zadáním reklamy ve smyslu § 1 odst. 2 zákona č. 40/1995 Sb., konkrétně obchodního sdělení na produkt Colafit, odvysílaného dne 2. října 2011 v 19:10 na programu Nova v rámci teleshoppingového bloku Tipy ptáka Loskutáka.
Rada své rozhodnutí odůvodnila tím, že tvrzeními obsaženými v této reklamě došlo k uvádění v omyl přisuzováním doplňku stravy – potravině vlastností prevence a léčby nebo vyléčení lidských onemocnění, jelikož byla prezentována souvislost mezi užitím přípravku Colafit a léčbou pacientů trpících kloubními potížemi spojenými s bolestí a artrózou.