Za reklamu v uličkách supermarketů utratí firmy přes pět miliard

Supermarket

Supermarket Zdroj: Tomas Novak/Euro

Dodavatelé zboží do maloobchodních řetězců utrácejí stále víc peněz za reklamu v místě prodeje. Loni za ní dali 5,4 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o dvě procenta. Investice do různých stojanů, regálů a plakátů se už dokonce vyrovnají výdajům na inzeráty v tisku.

Reklamu uvnitř obchodů monitoruje Asociace reklamy v místě prodeje POPAI. Podle ní si z loňských víc než pětimiliardových výdajů největší část, 29 procent, ukrojila propagace potravin. S pětinovým podílem následuje kosmetika a pak nápoje.

„Kategorie nápoje, spotřební zboží a auto-moto v roce 2012 zaznamenávají pokles,“ upřesnil server Mediaguru.cz, který informace o propagaci zboží v místě prodeje zveřejnil.

Vývoj investic do reklamy v místě prodeje podle produktů:Reklama v místě prodejeReklama v místě prodeje | Mediaguru.czZdroj: Mediaguru.cz

Monitoring sleduje také typy reklamy. Nejvíc peněz, 35 procent, jde do podlahových nosičů a s 29 procenty následují regály, jejichž obliba mezi firmami oproti minulým letům zásadně vzrostla.

Naopak podíl ostatních nosičů, nástěnných včetně fasádových, má klesající tendenci. „K pokladnám a obslužným pultům souhrnně směřuje 12 procent finančních prostředků,“ dodal Mediaguru.cz.

Víc než pětimiliardová suma za propagaci v maloobchodě je srovnatelná třeba s tiskovým trhem. Ten se podle odhadů mediálních agentur loni pohyboval mezi čtyřmi až šesti miliardy korun.

Asociace ve spolupráci s agenturou OMG Research sleduje trh reklamy v místě prodeje třetím rokem. K dispozici jsou tak informace o objemu investic a jejich struktuře za roky 2010, 2011 a 2012.