Zpravodajství ČT uvádí soutěž „Kdy to bylo?“

Soutěžním pořadem Kdy to bylo? živě provedou Zuzana Tvarůžková a Barbora Černošková

Soutěžním pořadem Kdy to bylo? živě provedou Zuzana Tvarůžková a Barbora Černošková Zdroj: Petr Merta

Česká televize připravila pro zpravodajskou ČT24 od nadcházejícího sobotního dopoledne netradiční program. V 10:30 tady poprvé živě poběží vědomostní soutěž s názvem Kdy to bylo? Autoři projektu chtějí zatraktivnit víkendové zpravodajské vysílání a zároveň připomínají, že Česká televize letos slaví šedesátileté výročí.

Přehlídka reportáží zpravodajství ČT. I tak by se dala nazvat soutěž Kdy to bylo? ČT24 nabídne divákům vedle standardního kontinuálního zpravodajství vědomostní soutěž, ve které budou tipovat letopočty významných událostí. Pořadem provede dvojice moderátorek – redaktorek ČT Zuzana Tvarůžková a Barbora Černošková. Soutěž s názvem Kdy to bylo? poběží poprvé tuto sobotu v 10:30.

Zuzana Tvarůžková a Barbora Černošková nabídnou divákům k vybranému letopočtu televizní historie jednu hlavní reportáž a těm, kdo se dovolají do živého vysílání, pak položí jedinou otázku: Kdy to bylo? Pro toho, kdo si nebude jistý, kterého roku se ukázka týká, bude připravena další nápověda v podobě krátkého videa na jiné téma z téhož roku. „Tipující mají nakonec k dispozici ještě krátkou verbální indicii. Kdy to bylo? totiž nechce postavit před diváky neřešitelný kvíz ale především poučit a pobavit,“ říká projektový manažer ČT24 Tomáš Šponar.

Soutěžním pořadem Kdy to bylo? živě provedou Zuzana Tvarůžková a Barbora ČernoškováSoutěžním pořadem Kdy to bylo? živě provedou Zuzana Tvarůžková a Barbora Černošková | Petr Merta

Pořad se vrátí až k prvnímu roku vysílání Československé televize v roce 1953 a mapuje celou dobu jejího vysílání. „Jde o jednu z forem, jakými Zpravodajství ČT divákům připomíná 60. výročí televize. Smyslem pořadu je ukázat i to, že velké zprávy jsou vlastně osobní kronikou života každého z nás. Kdo by si nevzpomněl na to, co dělal a cítil, když třeba 21. srpna 1968 nebo 11. září 2001 sledoval televizi,“ popisuje Tomáš Šponar další rozměr soutěže.

Cílem uvedení netradičního soutěžního formátu na zpravodajské stanici je podpora pozitivního a solidního obrazu zpravodajství a publicistiky, navázání užšího kontaktu a dialogu s diváky a posílení jejich loajality. Diváci mohou soutěžit také během týdne a reagovat na ukázky v SMS soutěži. Interaktivitu pořadu podpoří také webové stránky a další komunikace na sociálních sítích.

„ČT24 má od začátku letošního roku průměrný podíl na publiku 5,39 % a v průměru ji sleduje 78 tisíc dospělých diváků. V 1. čtvrtletí dokázala ČT24 měsíčně zasáhnout (alespoň tříminutová kontinuální sledovanost) šest a čtvrt milionu diváků starších 15 let,“ říká vedoucí výzkumu programu a auditoria Renata Týmová a dodává, že v lednu, kdy vrcholila přímá volba prezidenta, se podíl na sledovanosti ČT24 blížil dokonce 7,00 % (= 6,80 %) a v průměru se v lednu dívalo 100 tisíc dospělých. Na ČT24 se dívají častěji muži než ženy, středoškoláci a vysokoškoláci a diváci starší 55 let.