Když vy, tak i my. Pepsi chystá vstup na alkoholový trh po vzoru Coca-Coly

Topo Chico, zatím nealkoholická verze.

Topo Chico, zatím nealkoholická verze. Zdroj: Flickr.com

PepsiCo a její vlajková loď, limonáda Pepsi.
Coca-Cola a stejnojmenný kolový nápoj, ilustrační foto.
3
Fotogalerie

Globální dvojka trhu nealkoholických nápojů PepsiCo zvažuje vstup na trh alkoholických nápojů. Lídr trhu a největší konkurent Pepsi, společnost Coca-Cola, chce pod svými křídly nabídnout alkoholickou perlivou vodu, takzvaný hard seltzer pod značkou Topo Chico už příští rok.

“V dalších čtvrtletích učiníme patřičná rozhodnutí v současnosti zvažovaného uvedení i alkoholických nápojů,” uvedl šéf PepsiCo Ramon Laguarta. Odpověděl tak na dotazy novinářů při prezentaci dalších plánů Pepsi, které se vztahovaly k obdobnému dříve oznámenému záměru Coca-Coly. Pro obě značky jde o historicky první odklon od byznysu výhradne s nealkoholickými nápoji. 

Coca-Cola nedávno uvedla, že uzavřela spolupráci s pivovarem Molson Coors o tom, že dohromady vyrobí a začnou prodávat alkoholickou verzi perlivé vody Topo Chico. To je značka limonád, která je už dnes ve skupině Coca-cola. O vstupu Coca-Coly do segmentu alkoholických nápojů se přitom spekulovalo už déle. 

Speciální druh nápoje, který Coca-Cola chystá, je označován jako takzvaný hard seltzer. Jde o kombinaci perlivé vody, sirupu a čistého neutrálního alkoholu. Takový nápoj pak obsahuje zpravidla okolo pěti procent alkoholu, tedy ekvivalent lehce silnějšího piva. Alkoholické Topo Chico, které je dosud populární zejména v Mexiku a na jihu Spojených států, chce Coca-Cola uvést na trh začátkem příštího roku.