Prodeje mléčných náhražek rostou dvouciferným tempem | E15.cz

Mléko ne, raději rostlinu. Prodeje náhražek rostou dvouciferným tempem

Barbora Pánková

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn

Alternativám k mléčným výrobkům se na českém trhu začíná dařit. Zákazníci stále více poptávají rostlinné alternativy k mléku či jogurtům a výrobci na to již zareagovali. Podle výzkumné společnosti Nielsen Češi loni nakoupili nejrůznější rostlinná mléka za 314 milionů korun, což je meziroční nárůst o sedmnáct procent.

„Nejprodávanějším typem je dlouhodobě sójové mléko. Loni však rychleji rostly tržby u mandlového a kokosového mléka,“ říká konzultantka Nielsenu Lucia Dargajová.

Růst těchto rostlinných mlék zaznamenal v tuzemsku i výrobce Danone. „Z nápojů byl nejvýraznější nárůst u výrobků na bázi ovsa, a to o šedesát procent. Naopak pokles o patnáct procent jsme zaznamenali u nápojů na bázi rýže,“ dodala jeho manažerka pro korporátní záležitosti Mária Jendrišáková. Přesto tvoří výrobky značek Alpro a Provamel už šestnáct procent portfolia Danone.

Boom jogurtů

Ještě rychleji než rostlinná mléka stoupají podle výzkumné společnosti tržby za rostlinné jogurty. Češi za ně loni utratili téměř 69 milionů korun, to znamená trojnásobek proti stavu před třemi lety. „Největší růst jsme evidovali u rostlinných jogurtů, a to o 65 procent. Rostly hlavně výrobky na kokosové a mandlové bázi,“ uvádí Jendrišáková z Danone.

Přístup k veškerému digitálnímu obsahu

Předplatit E15 Premium

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah