Mléko ne, raději rostlinu. Prodeje náhražek rostou dvouciferným tempem

Rostlinná mléka Alpro

Rostlinná mléka Alpro Zdroj: Profimedia

Rostlinná mléka
V pražské Coca-Cole vyrábějí rostlinné mléko
Nemléko je projekt mladého páru Amálie Koppové a Davida Balcara
Ilustrační foto
5
Fotogalerie

Alternativám k mléčným výrobkům se na českém trhu začíná dařit. Zákazníci stále více poptávají rostlinné alternativy k mléku či jogurtům a výrobci na to již zareagovali. Podle výzkumné společnosti Nielsen Češi loni nakoupili nejrůznější rostlinná mléka za 314 milionů korun, což je meziroční nárůst o sedmnáct procent.

„Nejprodávanějším typem je dlouhodobě sójové mléko. Loni však rychleji rostly tržby u mandlového a kokosového mléka,“ říká konzultantka Nielsenu Lucia Dargajová.

Růst těchto rostlinných mlék zaznamenal v tuzemsku i výrobce Danone. „Z nápojů byl nejvýraznější nárůst u výrobků na bázi ovsa, a to o šedesát procent. Naopak pokles o patnáct procent jsme zaznamenali u nápojů na bázi rýže,“ dodala jeho manažerka pro korporátní záležitosti Mária Jendrišáková. Přesto tvoří výrobky značek Alpro a Provamel už šestnáct procent portfolia Danone.

Boom jogurtů

Ještě rychleji než rostlinná mléka stoupají podle výzkumné společnosti tržby za rostlinné jogurty. Češi za ně loni utratili téměř 69 milionů korun, to znamená trojnásobek proti stavu před třemi lety. „Největší růst jsme evidovali u rostlinných jogurtů, a to o 65 procent. Rostly hlavně výrobky na kokosové a mandlové bázi,“ uvádí Jendrišáková z Danone.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!