Strnadova CE Industries kupuje výrobce kojenecké výživy Fruta Podivín

Kojenecká výživa Hamánek

Kojenecká výživa Hamánek Zdroj: Hamé a.s.

Norská společost Orkla Food prodává výrobce tradiční kojenecké výživy Hamánek, společnost Fruta Podivín. Kupcem je holding CE Industries podnikatele Jaroslava Strnada. Smlouvy podepsaly obě strany 15. února, transakci musí ještě přezkoumat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

„Prodej umožňuje společnosti Orkla soustředit se na rozvoj svých klíčových značek jako Vitana, Májka, Hamé nebo Simply Fresh a dále tak posílit svou pozici na českém trhu,“ uvedl tiskový mluvčí Orkla Foods Česko a Slovensko Martin Frýdl.

Loni Orkla zavřela v Česku dva svoje závody, které byly ztrátové, a to v nedalekém Bzenci na Hodonínsku a v Panenských Břežanech v okrese Praha-východ. Z bzeneckého provozu, v němž pracovalo 200 lidí, mířily na trh sterilované okurky. V Břežanech pracovalo 50 lidí a vyrábělo se tam mražené ovoce a zelenina. Nyní zákazníci sice najdou v obchodech stejně vypadající výrobky se stejnou značkou, avšak vyráběné jinde.

Nový majitel Fruty podniká ve více oborech, například v železničním strojírenství, v energetice, v recyklaci odpadu a také v potravinářství a drogerii. Loni například Strnad získal do portfolia pardubickou společnost Kávoviny, vlastní také fulneckého výrobce zdravé výživy firmu Kauma.

„Ve Frutě chceme zachovat výrobu současného portfolia a s ní spojená pracovní místa. Naším záměrem je její dlouhodobý rozvoj,“ uvedl mluvčí CE Industries Andrej Čírtek. Holding předloni dosáhl tržeb deset miliard korun a zaměstnává v podnicích v Česku, na Slovensku, v Chorvatsku a Srbsku přes 2500 lidí. Strnad také v minulosti založil průmyslový holding Czechoslovak Group, který nyní vede jeho syn Michal Strnad.

Fruta má více než stoletou historii, od roku 1998 patřila koncernu Hamé, který je nyní koncernu Orkla. Jihomoravská firma vyrábí marmelády, džemy a dětskou ovocnou výživu. Podle výroční zprávy za rok 2022 v Podivíně pracovalo 161 lidí, vyrábí zhruba 200 druhů výrobků, tradiční značkou dětské výživy je Hamánek. Za rok 2022 činily tržby téměř 580 milionů korun a hospodaření skončilo ve ztrátě 668 tisíc korun. O rok dříve činil zisk 17,6 milionu korun.