Vitaně se v nové firemní struktuře daří, zvýšila tržby i zisk
Tuzemskému výrobci instantních polévek Vitana se loni dařilo. Zvýšil zisk meziročně o šest procent na 147 milionů korun. Společnosti rostly také tržby, a to o čtyři procenta na 2,3 miliardy korun.
Firma to připisuje prodejům ve svých hlavních kategoriích. “To znamená v koření, bujonech, polévkách, pečicích ingrediencích a přílohovinách,” uvedl pro server E15 Michal Panocha, ředitel marketingu společnosti Orkla Foods Česko a Slovensko, pod kterou Vitana spadá. “Výborně se nám povedla grilovací sezona a uspěly také naše novinky, kterých jsme v loňské roce uvedli přes sto padesát včetně relaunchů,” doplnil.
Letos Vitana plánuje uvést na trh 79 novinek a právě od nových produktů si podle výroční zprávy slibuje růst tržeb i zisku v dalších letech. “Zavádění nových výrobků na trh, současně podporované marketingovými investicemi, se stane základem pro budoucí růst jak v oblasti prodejů, tak i v oblasti zisku,” uvádí výroční zpráva společnosti. Jen v loňském roce vyšel firmu výzkum a vývoj na 10,5 milionu korun.
Vitana vyrábí v Česku ve třech závodech v Byšicích, Varnsdorfu a Roudnici nad Labem a zaměstnává 575 lidí. Své výrobky vyváží na Slovensko, kde má stejnojmennou dceřinou společnost. Vitana letos slaví stoleté výročí, 1. července 1919 byl založen její předchůdce a výrobce polévkového koření Graf.
Dnes patří Vitana do společnosti Orkla Foods Česko a Slovensko, do které se sloučila loni společně s dalším tuzemským potravinářem Hamé. Norská skupina Orkla koupila Vitanu v roce 2013, Hamé o tři roky později.
tržby | zisk | |
2016 | 2135 | 115 |
2017 | 2171 | 139 |
2018 | 2260 | 147 |
(Pramen obchodní rejstřík)