Objem půjček na nákup automobilů dosáhl v USA v roce 2013 výše 92 miliard dolarů, nejvíce od roku 2007. Spolu s růstem populace a příznivému demografickému rozložení dávají tyto trendy z dlouhodobého hlediska důvod k pozitivním očekáváním, píše se v aktuální studii úvěrové pojišťovny Euler Hermes (EH).
Ta připomíná, že růst prodeje automobilů úzce souvisí s důvěrou spotřebitelů, která se zvyšuje spolu s růstem jejich kupní síly a poklesem zadluženosti domácností. Banky jsou zároveň ochotnější prodlužovat termíny splátek, což umožňuje spotřebitelům nakupovat.
Nabídka se výrazně rozšíří
Navíc mají americké automobilky v příštím roce přinést na trh 41 nových modelů, zatímco v letošním roce jich bylo pouze 20. „Navzdory pomalému a nejistému oživování jsou tyto trendy známkou toho, že spotřebitelé jsou stále ochotnější utrácet větší obnosy,“ říká Tristan Balcer, autor zprávy a analytik automobilového průmyslu EH. Mnoho automobilek podle něj po velké recesi v roce 2009 restrukturalizovalo své provozy. Podmínky v tomto sektoru se významně změnily, odvětví zeštíhlelo a zefektivnilo a to s sebou přineslo současné možnosti, dodává Balcer.
Průměrné stáří amerických osobních vozidel je podle zprávy 11,4 let. Na základě toho Euler Hermes předpokládá, že poroste i poptávka u výrobců náhradních dílů. Ti budou pokračovat v restrukturalizaci a snižování nákladů, což jim přinese vyšší zisky a stabilitu.
Nová šéfka GM Mary Barraová boří tabu. I automobilku může řídit žena