ArcelorMittal začne dodávat automobilkám, do výroby investovala 210 milionů korun

ArcelorMittal

ArcelorMittal Zdroj: CC BY 2.0: David Wilson via Flickr

ArcelorMittal Ostrava vyřazuje tanky po armádě
ArcelorMittal Ostrava vyřazuje tanky po armádě
ArcelorMittal Ostrava vyřazuje tanky po armádě
ArcelorMittal Ostrava vyřazuje tanky po armádě
Augustine Kochuparampil, ArcelorMittal
12
Fotogalerie

Ostravský závod ArcelorMittal letos vyrobí prvních pět tisíc tun speciálních tyčí. Po dokončení investice na středojemné válcovně příští rok vzroste kapacita na dvacet tisíc tun. Podnik tak bude jako jediná evropská huť z indické skupiny válcovat tyče pro výrobu listových pružin do automobilů a kolejových vozidel.

Huť se posunem ke speciálním produktům snaží vyhnout kolísání cen oceli na trhu komoditních výrobků. Loni totiž kvůli pádu cen oceli přišla o dvě třetiny zisku. Do vývoje a přípravy nového výrobku investovala 210 milionů korun. „Očekáváme, že automobilový průmysl v Evropě poroste a s ním i poptávka po našich výrobcích. Nynější investicí plníme naši strategii zvyšovat podíl výrobků s vyšší přidanou hodnotou,“ řekl generální ředitel ArcelorMittal Ostrava Vijay Mahadevan.

Ocel s příměsí vanadu a chromu vyvinula firma přímo v Ostravě. „Museli jsme také projít audity technologie, abychom se kvalifikovali jako dodavatel pro automobilový průmysl,“ připomněl Zdeněk Vašek, vedoucí oddělení výzkumu ArcelorMittal Ostrava.

Video placeholde
MSV 2016 • Jan Stuchlík

Podobnou investici na středojemné válcovně uskutečnila firma také loni. Do výroby speciálních betonářských tyčí se závitem vložila tehdy 200 milionů korun. „Tento produkt se ukázal jako velmi úspěšný,“ pochvaluje si Mahadevan. Ročně ho v ostravské huti vyválcují dvacet tisíc tun. Dohromady s tyčemi pro pružiny se však budou tyto výrobky s vyšší přidanou hodnotou podílet na celkové produkci středojemné válcovny jen zhruba pěti procenty.

V letošním roce ostravský ArcelorMittal očekává vyšší výrobu oceli než v minulém roce. Další investice mají využití stávajících kapacit ještě zvýšit. „Stále diskutujeme o stavbě nové ocelárny, ale nyní se zaměříme především na investice do výroby konečných produktů, kde uvidíme okamžitý efekt. Připravujeme vylepšení trati pro válcování drátů a zlepšení chceme provést i na stávající ocelárně,“ uvedl Mahadevan.