Automobilka MG se po letech soužení vrátí do kontinentální Evropy. Vozy ale vyrábí v Číně

MG GS a MG3

MG GS a MG3 Zdroj: MG

MG3
MG GS
MG GS a MG3
MG GS
MG GS
26 Fotogalerie

Britská automobilka MG zažívá svůj comeback. Po letech střídání majitelů a finančních problémů se chce znovu stát důležitým světovým hráčem. V roce 2019 tak se svými modely výrobce vstoupí také na další evropské trhy, doposud si vozy této značky mohli koupit jen zákazníci ve Velké Británii. 

Automobilka vlastněná čínským koncernem SAIC se tak na pevninu vrátí po dlouhých dvanácti letech. I v domovské Velké Británii však došlo k obnově prodeje relativně nedávno – novou éru začal výrobce v roce 2011, kdy MG představilo první nový model po šestnácti letech. Ten nese označení MG6. Po loňském uzavření továrny v britském Longbridge se nyní všechny vozy dovážejí přímo z Číny. Ve Velké Británii nyní MG nabízí městský model MG3 a crossover GS.

Zatím MG blíže nespecifikovalo, na jaké trhy chce zamířit, nicméně podle prohlášení, které vedení firmy udělalo na autosalonu v Šanghaji, by měly být vozy s bohatou sportovní historií dostupné ve většině evropských zemí. O distribuci automobilů se postará nově vzniklá lucemburská dceřiná společnost. Zákazníky chce MG kromě kompaktních hatchbacků nalákat také na nové SUV s označením ZS, které si již odbylo svůj debut v Číně.

Tam v loňském roce MG prodalo celkem 80 tisíc vozů, zároveň se v zemi prodávají také modely pod dceřinou značkou Roewe, kterých automobilka dodala dokonce třikrát více.

Ve Velké Británii si loni MG vybraly jen asi čtyři tisíce zákazníků, značka si tak neklade žádné konkrétní cíle pro objemy prodaných vozidel v Evropě. Zároveň však zástupci automobilky uvedli, že by případný úspěch na starém kontinentu mohl také zvýšit popularitu značky v Číně.

Kde je budoucnost motorismu? Takhle funguje autopilot ve voze Tesla:
Video placeholder
Podívejte se, jak funguje autopilot v automobilu Tesla • Zdroj: Tesla

„MG je jako Alfa Romeo. Je velmi těžké zničit značku tak, jako je těžké zapomenout na staré dobré časy,“ uvedl pro ANE Pieter Gabriels, který vede evropskou divizi SAIC.

V současnosti probíhají jednání s potenciálními dealery, firma si však uvědomuje, že to nebude mít jednoduché. „Nikdo v současnosti nečeká na novou značku aut,“ dodal Gabriels, podle kterého je důležité zákazníkům nabídnout především lepší služby a odlišný design.