Nejslabší od roku 1993 byl loni prodej nových osobních automobilů v Evropské unii a ani letos nemohou automobilky počítat s výrazným zlepšením. V lepším případě vyrábí závody omezeně, v horším vůbec - jako například „odstavená“ Toyota v Kolíně. Objednávek nových vozů navíc v posledních měsících výrazně ubývá - šetří firmy, šetří běžní zákazníci.
„Evropské automobilky jsou nyní v nevídané a nečekaně hluboké krizi. Z nepředvídatelného rozbourání dodavatelských řetězců nevybředly a dál se topí. Globalizace sice umožnila využití dělby práce a nízkých výrobních nákladů zejména v Asii, díky čemuž se životní úroveň v Evropě rychle zvyšovala, riskovali jsme ale vysokou zranitelnost. Pandemií odstartované problémy to naplno odhalily,“ popisuje hlavní ekonom společnosti Deloitte David Marek.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!