Bugatti Chiron míří k prvním zákazníkům. Podívejte se, kde vzniká
Bugatti Chiron patří mezi poslední výdobytky automobilového průmyslu. Nástupce legendárního Veyronu se začal vyrábět v minulém roce. Jeho místem zrození malá továrna v Molsheimu nedaleko francouzského Štrasburku, která kvůli přechodu na nový model musela projít změnami. Automobilka nyní nechala nakouknout do místa, kde legendární sportovní vozy vznikají.
Samotnou montovnu, ve které vozy ručně vznikají, nazývá Bugatti „Atelier“. V něm pracuje na tisíci metrech čtverečních dvacítka zaměstnanců za přísných opatření a postupů, která musejí při výrobě dodržovat, aby mohly vzniknout bezchybné vozy. V Atelieru automobil zaměstnanci Bugatti skládají z osmnácti set dílů, od začátku výroby do doručení automobilu uplyne přibližně šest měsíců.
Veškeré díly se totiž objednávají individuálně na každý vůz, kvůli tomu, že automobilka nabízí široké možnosti individualizace vozu. Celkem si můžete vybrat z 23 barev, osmi verzí karbonových doplňků, 31 druhů kůže a prošívání, 18 druhů koberečků a 11 barev bezpečnostních pásů. Letos má automobilka v plánu vyrobit 70 automobilů, celkem jich po světě nebude jezdit více než pět set. Své jméno nese automobil po monackém pilotovi formule 1 Louisi Chironovi.
Bugatti Chiron je osazen osmilitrovým šestnáctiválcem s uspořádáním pístů do „W“. Disponuje výkonem 1500 koní, což je o 300 koní více, než měla nejvýkonnější verze Veyronu. Maximální rychlost dosahuje údajně 463 kilometrů za hodinu, u běžných vozů však při 420 km/h zasáhne omezovač.
Za výkon a exkluzivitu si však nechává Bugatti náležitě zaplatit – základní cena automobilu začíná na 2,4 milionu eur (65 milionů korun). Ještě před samotným převzetím vozu však musí zájemce složit zálohu ve výši 200 tisíc eur. Ještě před dodáním prvního vozu však měla automobilka objednávky na 200 vozů.