Firma uvažuje, že by bezobslužnou technologii použila i u klasických čerpacích stanic, které na noc zavírají. K dispozici by pak byly nonstop.
„V polovině příštího roku se chceme rozhodnout, jakou strategii v oblasti bezobslužných stanic zvolíme,“ dodává Duspěva. Trend to může být tam, kde jezdí hodně profesionálních řidičů, kteří mají zájem hlavně natankovat a na doprovodných službách jim tolik nezáleží.
Koncept bezobslužných čerpacích stanic zkouší i Benzina, největší hráč na českém trhu. Zatím otevřela dvě stanice, a to v Hradci Králové a ve Vysokém Mýtě. „Díky úspoře mzdových nákladů na těchto stanicích můžeme nabídnout řidičům nižší cenu pohonných hmot. S objemem prodeje jsme spokojeni a plánujeme stavbu další bezobslužné čerpací stanice,“ uvedl Václav Loula z Benziny.
Při hodnocení ekonomického přínosu bezobslužné stanice se musí poměřovat úspora mzdových nákladů a ušlých tržeb z prodeje doplňkového zboží a služeb. „Rozdíl v cenách u plnohodnotné a bezobslužné stanice zase není tak zásadní, aby řidiče přiměl prioritně vyhledávat právě bezobslužné stanice,“ dodává Duspěva.
I vzhledem k velké konkurenci na trhu si čeští řidiči zvykli na komfort doplňkových služeb, které na čerpacích stanicích dostávají. Nicméně pro firemní flotily s řízenými náklady na pohonné hmoty mohou být nižší ceny u pump bez obsluhy zajímavé.
Provozovatelé sice bezobslužnému konceptu věří, ale v Česku patrně nenastane stav jako v Itálii či Španělsku, kde čerpací stanice večer běžně zavřou a řidiči tankují bezobslužně. Podíl bezobslužných stanic podle Duspěvy však bude narůstat tak, jak se bude zvyšovat cena práce.