Češi si z průmyslových ikon nejvíce cení značky Baťa | E15.cz

Češi si z průmyslových ikon nejvíce cení značky Baťa

red

Češi jako největší průmyslovou ikonu, která šíří dobré jméno Česka a českého průmyslu, vybrali obuvnickou značku Baťa. Na druhé a třetí místo vyslali České pivo a značku Škoda Auto. Anketu vyhlásil Svaz průmyslu a dopravy ČR, který letos oslavil sto let své existence. Svaz vybral deset českých průmyslových značek a produktů, ze kterých přes tři tisíce hlasujících vybralo tři průmyslové ikony. Veřejnost hlasovala na webech E15 a Blesk.

Největší průmyslovou ikonou, která šíří dobré jméno českého průmyslu a Česka, je podle Čechů tradiční obuvnická značka Baťa. Z desítky značek a výrobků, kterou sestavil Svaz průmyslu a dopravy ČR, vybrali Baťu čtenáři zpravodajství na E15.cz a Blesk.cz. V anketě, kterou Svaz průmyslu vyhlásil u příležitosti oslav svého stoletého výročí, se na druhé příčce umístilo České pivo a třetí skončila jen s těsným rozdílem značka Škoda Auto. První pětku ještě doplnila plastická trhavina Semtex a cvičný bojový letoun L-39 Albatros.

„Tomáš Baťa a jeho potomci vybudovali už na začátku minulého století globální obuvnické impérium. Stejně jako v Americe Henry Ford inspiroval svými metodami řízení a organizace výroby řadu světových podnikatelů, stal se Tomáš Baťa vzorem pro mnohé české průmyslníky. Baťa byl prototypem vizionáře, které potřebujeme i v dnešní době,“ komentuje výsledky ankety Jaroslav Hanák, prezident Svazu průmyslu a dopravy České republiky.

Po světě jezdilo přes milion traktorů Zetor

Mezi desítku kandidátů Svaz průmyslu vybral tradiční české výrobky České pivo a Český křišťál, zavedené značky Škoda Auto, Baťa, Zetor či Petrof, ale také špičkové produkty jako antivirový software Avast, cvičný bojový letoun L-39 Albatros, plastickou trhavinu Semtex a vůz Tatra T77.

„Anketou jsme chtěli vyzvednout kvalitu a tradici českých průmyslových firem, um českých rukou a schopnost našich podnikatelů přijít na trh v pravý čas s tou správnou inovací. Těší nás, že stejného názoru byly i více než tři tisíce čtenářů, kteří se do hlasování zapojili,“ dodává ředitelka komunikace Svazu průmyslu Eva Veličková.

Ministerstvo financí emituje Dluhopis Republiky. Každá vložená tisícovka vynese za šest let 113 korun

Druhé České pivo je nedílnou součástí české historie a kultury a významně posiluje dobrou pověst Česka po celém světě. Zájem o české pivo ve světě roste, o čemž svědčí i letošní údaje o jeho vývozu. Za první tři čtvrtletí tuzemské pivovary poslaly do světa čtyři miliony hektolitrů a za celý rok se pravděpodobně dostanou poprvé nad hranici pěti milionů hektolitrů exportovaného piva.

Škoda Auto, která skončila třetí, rozhodně patří mezi největší české průmyslové ikony. Kořeny automobilky sahají až do roku 1895, což z ní dělá jednu z nejstarších automobilek na světě. Mladoboleslavská automobilka měla zásadní vliv na rozvoj automobilismu v Československu. Z původní společnosti, která na začátku 90. let nabízela jen jednu modelovou řadu a vyráběla 170 tisíc vozidel za rok, je dnes globální firma s osmi modelovými řadami, výrobními závody na třech kontinentech a objemem výroby, který od roku 2014 přesahuje milion vozů.

Baťa obouvá svět už 124 let

„Velmi si cením i toho, že se mezi tradičními značkami a produkty neztratil ani zástupce novodobého odvětví. Antivirová společnost Avast rozjela svůj byznys až po roce 1989. Její zakladatelé Pavel Baudiš a Eduard Kučera z ní udělali silného globálního hráče, jehož produkty používá téměř půl miliardy uživatelů po celém světě. Věřím, že takových podnikatelů, kteří už při zrodu firmy myslí na globální úspěch, bude přibývat,“ uvádí Jaroslav Hanák.

Hlasování o největší průmyslovou ikonu symbolicky zakončilo letošní jubilejní rok. Čeští průmyslníci svůj první svaz založili v červnu 1918 ještě před vznikem samostatné republiky. Poslání Svazu průmyslu, který dnes zastupuje přes jedenáct tisíc firem a je největším zaměstnavatelským svazem, je stále stejné, nezměnilo se ani za 100 let. Úkolem Svazu bylo, je a bude zajistit v Česku rovné podnikatelské prostředí a chránit zájmy zaměstnavatelů.

Tatra chtěla vytvořit lidové vozítko. Líbilo se, ale do výroby nakonec nešlo

Autor: red
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!