Continental se pustil do vývoje a výroby turbokompresorů až v roce 2011 a vyvinul zařízení pro benzinový motor EcoBoost. Firma dosud tato zařízení vyráběla jen v Lahru v jižním Německu. Po spuštění produkce v Trutnově chce Continental spustit výrobu turbokompresorů v Číně a Severní Americe.
Trutnovský závod si firma vybrala pro jeho zkušenosti s výrobou kvalitní mechaniky. „Turbokompresory jsou velmi náročné mechanické komponenty a Trutnov nabízí ideální podmínky pro jejich výrobu. Nejlepším důkazem toho je úspěšné a hladké nastartování produkce,“ uvedl Udo Schwerdel, který v Continentalu řídí výrobu turbokompresorů.
Plně automatizovaná linka
Výrobní linka na turbokompresory v Trutnově je plně automatizovaná, což zajišťuje maximální možnou kvalitu při snížených nákladech, dodal.
Kapacita výroby turbokompresorů v Trutnově bude podle firmy narůstat. „Ve střednědobém výhledu plánujeme dosáhnout roční kapacity dvou milionů kusů,“ řekl Schwerdel. Trutnovský závod vyráběl dosud hlavně palivová čerpadla a ventily pro výfukové plyny.
Investice přes 2,5 miliardy
Česká divize Continental Automotive Czech Republic, do níž vedle trutnovského závodu patří ještě továrny na autodíly v Jičíně, Frenštátu pod Radhoštěm, Brandýse nad Labem a Adršpachu, slíbila letos v Česku investovat 2,63 miliardy korun a vytvořit 648 pracovních míst. Ze všech investic získaných v ČR v prvním pololetí je investice Continentalu třetí nejvyšší.