Elektromobil, co se vyrovná běžným vozům. Rekordní mercedes ujel na jedno nabití přes tisíc kilometrů

Mercedes-Benz Vision EQXX

Mercedes-Benz Vision EQXX Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Vision EQXX
Mercedes-Benz Vision EQXX
Mercedes-Benz Vision EQXX
Mercedes-Benz Vision EQXX
Mercedes-Benz Vision EQXX
18
Fotogalerie

Simulované jízdy nebo kroužení na polygonu jsou jedna věc, ale uskutečnit na baterie rekordní jízdu ve skutečném provozu? Konceptu německé automobilky Mercedes-Benz se to podařilo.

Začátkem letošního roku představil Mercedes elegantní studii Vision EQXX, teď s n podnikl rekordní jízdu. Futuristická karoserie vozu se chlubí extra nízkým součinitelem aerodynamického odporu cx 0,17. Vůz váží 1755 kilogramů, pohání ho 180kW elektromotor a energii čerpá ze 100kWh baterie – tedy až na snadné obtékání vzduchu se v základních parametrech moc nevymyká současným elektrovozům.

Koncept ale využívá 900V architekturu a na poháněná zadní kola se prý dostane až 95 procent energie. K úsporám si pomáhá solárním panelem na střeše nebo 20“ koly v pneu o rozměrech 185/65. Speciální obutí Bridgestone má faktor valivého odporu 4,7, zatímco současná nejvyšší třída A v parametrech evropských pneu vyžaduje pouze 6,5.

Rekordní jízda odstartovala v německém Sindelfingenu a vedla skrz Švýcarské Alpy až do Cassis na Azurovém pobřeží ve Francii. Po cestě v běžném provozu Vision EQXX potkal vše, s čím se může na cestách setkat každý účastník provozu – dálnice, na nichž jel až 140 km/h, dopravní omezení, alpské kopce, teploty od 3 do 18 stupňů Celsia a samozřejmě ostatní auta.

Elektromobilita: Jaké jsou plány EU a světa?

Video placeholde
Elektromobilita: Jaké jsou plány EU a světa? • Videohub

Mercedes Vision EQXX ujel 1008 kilometrů za 11 hodin a 32 minut, v baterii zbývala energie na dalších 140 kilometrů. Výsledná spotřeba činila pouhých 8,7 kWh/100 km. Poznatky z této jízdy i technologie využité v EQXX Mercedes využije u svých budoucích modelů.

Článek vyšel na Autorevue.cz >>>