Favorit se vrací. Spořivé zákazníky tentokrát nezaujme
Do obnovení výroby jízdních kol Favorit v Jeseníku a na Slovensku Galovič investoval několik desítek milionů korun. „Jsem strojní inženýr, kterého vždy zajímala konstrukce jízdních kol. Zároveň jsem jako podnikatel zaregistroval specifické potřeby určité skupiny zákazníků, takže když jsem zjistil, že původní ochranné známky Favorit jsou na prodej, tak jsem se o ně začal zajímat,“ uvedl Galovič.
Vývoj a konstrukce tří nových modelů kol trval několik měsíců a první kola Favorit byla ručně vyrobena letos v březnu. „Evidujeme už desítky objednávek a každý den přichází nové. Všechny jsou zatím z Česka a Slovenska. Na zahraniční trhy se budeme soustředit až po řádném zavedení výroby a marketingu,“ řekl Galovič.
Restart značky se neobešel bez potíží. Galovič chtěl původně výrobu rozjet už na podzim roku 2012. Následné zdržení vysvětloval mimo jiné množstvím padělků na trhu a spory o značku.
Moderní technika za vysokou cenu
Od května firma Favorit Czechoslovakia zákazníkům podle pořadí objednávek zašle prvních 50 kol z nové kolekce. Společnost vyrábí tři modely kol, které jsou vhodné do města, na výlety i sportovně laděnou jízdu.
Základní cena bicyklů Favorit vybavených moderním řemenovým pohonem a převodovkou ukrytou v náboji zadního kola činí téměř 56 tisíc korun. Zákazníci si mohou vybrat materiál, ze kterého bude vyroben rám, i různé doplňky.
V nabídce je za příplatek téměř 37 tisíc korun také elektronické řazení převodů, které se ovládá tlačítkem. Každé jízdní kolo Favorit je opatřeno štítkem, na který si zákaznici mohou nechat napsat svoje jméno nebo přezdívku. „Těší nás reakce veřejnosti i upřímný zájem zákazníků, kteří oceňují nadčasový design i netradiční technická řešení. A také to, že jsme se s odvahou pustili do něčeho, co se na začátku zdálo být nemožné,“ řekl Galovič.
Stoletá tradice |
---|
Původní výroba jízdních kol Favorit v Rokycanech má za sebou zhruba stoletou tradici. Rokycanská továrna na kola s přehazovačkou, „berany“ a značkou Favorit v dobách své největší slávy produkovala 200 tisíc kol ročně, většinou pro český trh. Vlastnit kolo z rokycanské továrny bylo svého času snem mnoha kluků. Stávaly se na něj dlouhé fronty a nebylo úplně jednoduché jej získat. V Rokycanech se vyráběla nejen kola pro nejširší veřejnost, ale také speciály silniční, dráhové, kola pro krasojízdu, sálovou cyklistiku nebo kolovou. V roce 1950 podnik například vyrobil první závodní kola pro reprezentanty účastnící se Závodu míru. Po roce 1989 ale výroba klesala a závod nakonec zkrachoval. |