Fiat-Chrysler chce za partnery Mazdu či Suzuki

Italská automobilka Fiat předpokládá, že společně s americkým Chryslerem zvýší do roku 2014 prodej na téměř šest milionů vozů z předpokládaných 4,2 milionu v letošním roce. Uvedl to šéf obou podniků Sergio Marchionne.

Italská automobilka Fiat předpokládá, že společně s americkým Chryslerem zvýší do roku 2014 prodej na téměř šest milionů vozů z předpokládaných 4,2 milionu v letošním roce. Uvedl to šéf obou podniků Sergio Marchionne. Zdroj: bloomberg

Italsko-americká automobilová skupina Fiat-Chrysler hledá příležitosti k novým partnerstvím. Uvedl to dnes její šéf Sergio Marchionne. Předpověděl rovněž, že evropský automobilový trh v letošním roce pravděpodobně klesne. Upozornil také na problémy s nadbytečnými výrobními kapacitami v evropském automobilovém průmyslu.

„Můžeme se stát aktivními partnery kdekoliv ve světě,“ řekl Marchionne. „Jednáme s každým,“ dodal. Upozornil, že v Evropě již mnoho potenciálních partnerů nezbývá. Nevyloučil možnost aliance s japonskými automobilkami Suzuki či Mazda.

V médiích se minulý týden objevily zprávy o tom, že francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën jedná o alianci s americkou automobilkou General Motors. Podle posledních zpráv by dohoda mohla být ohlášena již v příštích několika dnech.

GM by alianci mohla využít ke snížení provozních nákladů ztrátové evropské divize Opel. PSA by díky ní mohla získat přístup na nové trhy v době, kdy je poptávka po automobilech v Evropě pod tlakem v důsledku dluhové krize.

Problémem evropského automobilového průmyslu je podle Marchionneho kromě slabé poptávky a nadbytečných kapacit také nízká flexibilita pracovní síly. „Amerika tento problém vyřešila v letech 2008 a 2009. Kapacity byly sníženy a pracovní síla se stala neuvěřitelně pružnou,“ řekl Marchionne.