Ford je po Toyotě druhý největší výrobce hybridních vozů na světě. V USA, kde automobilka loni prodala přibližně 46 tisíc elektrifikovaných automobilů, se její podíl v tomto segmentu za rok zečtyřnásobil.
Focus Electric má elektromotor o výkonu 105 kW, vyvine nejvyšší rychlost 137 km/h a na jedno nabití ujede až 162 km. C-MAX Energi je první sériově vyráběný plug-in hybrid značky Ford. V čistě elektrickém režimu ujede asi 30 km. Mondeo Hybrid kombinuje spalovací motor s elektromotorem a akumulátorem. V elektrickém režimu vyvine rychlost až 136 km/h. Při rozjezdech a v nižších rychlostech využívá elektrický pohon, zatímco při vyšším zatížení vstoupí do hry spalovací motor, který dobíjí akumulátor.
Ford Focus Electric a C-MAX Energi jsou již integrované do dopravní struktury německého Kolína nad Rýnem, kde se účastní výzkumného projektu colognE-mobil.
První elektrický automobil vyrobil Ford před 100 lety. Šlo o elektrizovanou verzi Fordu Model T, která se ale do sériové výroby nedostala. Společný projekt zakladatele Ford Motor Company Henryho Forda a vynálezce Thomase Edisona, kteří chtěli přivést na svět „levný a praktický elektrický automobil“, ztroskotal na tehdejší technické úrovni akumulátorů.
Nejpopulárnější hybridní vozy v Německu (počet prodaných kusů za rok 2012) |
---|
1. Toyota Yaris (5387) |
2. Toyota Auris (3347) |
3. Toyota Prius (2582) |
4. Lexus CT (1411) |
5. Toyota Prius Plus (1150) |
6. Opel Ampera (824) |
7. Lexus RX (750) |
8. Mercedes E-Class (682) |
9. Peugeot 3008 (668) |
10. Honda Jazz (591) |