Francouzská automobilka PSA zvýšila tržby, pomohl návrat evropské poptávky

Výrobní linka společné továrny PSA a Dongfengu v čínském Šen-čenu

Výrobní linka společné továrny PSA a Dongfengu v čínském Šen-čenu Zdroj: PSA

Francouzský výrobce automobilů PSA Peugeot Citroën ve třetím čtvrtletí zvýšil tržby o tři procenta na 12,4 miliardy eur (336 miliard korun). K růstu přispělo pokračující zotavování poptávky v Evropě, které kompenzovalo útlum v Číně. Firma zároveň zlepšila odhad letošního růstu evropského automobilového trhu na osm procent z dosud předpokládaných šesti procent.

PSA Peugeot Citroën dokázal zvýšit čtvrtletní tržby i navzdory poklesu objemu prodeje automobilů. Celosvětový odbyt podniku se snížil o čtyři procenta, v Asii dosáhl propad 17 procent. PSA patří mezi podniky, na které měl v uplynulých letech největší dopad pokles poptávky po autech v Evropě. Firma před časem zahájila rozsáhlou restrukturalizaci, aby obnovila ziskovost a snížila závislost na evropském trhu.

Loni se automobilka dohodla na kapitálovém propojení s čínským partnerem Dongfeng. Akcionáři PSA schválili zvýšení kapitálu o tři miliardy eur, v jehož rámci v podniku získaly čtrnáctiprocentní podíly firma Dongfeng a francouzská vláda. PSA je po německém koncernu Volkswagen druhým největším výrobcem automobilů v Evropě z hlediska objemu prodeje. V České republice provozuje společně s japonskou firmou Toyota kolínskou automobilku TPCA.

Automobilky živí iluzi růstu: Kupují na sebe a čarují se slevami