Greenpeace tvrdí, že dostala seznam vytvořený KBA, podle kterého Smart Fortwo a Opel Astra s dvoulitrovým motorem překračovaly v laboratorních testech emisní limity.
KBA ale uvedl, že údaje byly pouze „vstupními měřeními“, která měla zjistit, zda je daný vůz vhodný k provedení testů a zda nemá technické nedostatky. Z testů tudíž nelze dělat závěry ohledně dodržování norem, uvedl mluvčí úřadu.
Německé ministerstvo dopravy, jehož je KBA součástí, uvedlo, že hodnocení ještě neskončilo. Celkové výsledky prý budou zveřejněny až po dokončení všech testů. Lhůtu ministerstvo nesdělilo.
Automobilky mlčí
Poté, co německý automobilový koncern Volkswagen loni v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí, provádí Německo opětovná měření vozidel. Skandál Volkswagenu vrhl světlo na evropská nařízení, která umožňovala, aby vozidla v běžném provozu mohla překračovat emisní limity, pokud projdou testy v laboratorních podmínkách.
Daimler se ke zprávě KBA odmítl vyjádřit, neboť prý nemá konečnou verzi. Opel uvedl, že o výsledku testování nemá žádné informace, napsala agentura Reuters.