Korejský won loni posílil vůči dolaru téměř o osm procent. To snížilo hodnotu zahraničních příjmů společnosti Hyundai v domácí měně a poškodilo její konkurenceschopnost.
Firma si navíc musela dát stranou peníze na odškodnění zákazníků poté, co u některých modelů v Severní Americe chybně uvedla příliš nízkou spotřebu pohonných hmot. Společnost slíbila zákazníkům finanční kompenzace za vyšší náklady na pohonné hmoty.
Analytici podle průzkumu agentury Reuters předpokládali, že čtvrtletní zisk stoupne na 2,15 bilionu wonů ze dvou bilionů před rokem. Firma ve čtvrtletí zvýšila prodej o 11 procent na 1,23 milionu vozů.
Vývoj akcií Hyundai za poslední rok
Vývoj akcií Hyundai za poslední rok |
Firma čeká těžký rok, chce ale překonat průměr trhu
V letošním roce hodlá Hyundai zvýšit prodej o šest procent na 4,66 milionu vozů. Tempo růstu prodeje Hyundai by tak sice bylo nejpomalejší od roku 2007, ale rychlejší než předpokládaný nárůst celého automobilového trhu o tři procenta.
„Vzhledem k tomu, že letos neplánují žádné významné nové modely, to bude pro Hyundai náročný rok,“ upozornil jeden z analytiků společnosti GS Asset Management. „Slabost světové ekonomiky letos bude pokračovat,“ dodal.
Korejci už umí víc, než jen levná auta
Prodej automobilky Hyundai v Evropě loni navzdory dluhové krizi stoupl o více než deset procent. Ve Spojených státech se zvýšil o téměř devět procent. V letošním roce však firma počítá v Evropě s poklesem o 6,5 procenta, zatímco v USA chce prodej zvýšit o 4,4 procenta, napsala agentura Reuters.
Hyundai společně se sesterskou firmou Kia tvoří pátého největšího producenta automobilů na světě. Automobilky byly dříve považovány za výrobce levných vozů s nezajímavým designem. V posledních letech však zapracovaly na designu i kvalitě, a začaly tak dosahovat vynikajících výsledků v prodeji.
Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.