Problém objevili pracovníci továrny Volkswagenu, když se vespod jednoho z vozů Passat objevil oheň. Po prozkoumání se zjistilo, že elektrické vedení na podvozku může zkorodovat a přehřát se, a při styku s vodou může dojít ke zkratu s následným požárem. Jde o vozy modelových let 2012 až 2014. Volkswagen uvedl, že konektory vespod těchto vozů nebyly správně instalovány a utěsněny. Dealeři firmy zákazníkům vymění konektory za nové.
Volkswagen nyní ve Spojených státech čelí žalobám kvůli skandálu kolem manipulací s testy emisí naftových vozů. Americká federální Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září firmu obvinila, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v USA je tímto softwarem vybaveno takřka 570 tisíc vozů a v celém světě jde o 11 milionů aut.