„Celkový počet zaměstnanců tohoto závodu bude (koncem roku 2014) činit asi 53 tisíc lidí,“ uvedla firma. Na konci loňského roku továrna v Togliatti zaměstnávala téměř 66 tisíc lidí.
AvtoVAZ se loni propadl do čisté ztráty 7,9 miliardy rublů (zhruba 4,6 miliardy korun) po zisku 29,2 miliardy rublů v předchozím roce. Tržby z prodeje vozů značky Lada klesly kvůli horší situaci na ruském trhu o sedm procent na 177 miliard rublů.
Ukrajinská krize dopadá i na AvtoVAZ
Nový generální ředitel Bo Andersson se teď snaží hospodaření podniku zlepšit. Tento úkol mu ale komplikuje zhoršující se stav ruské ekonomiky, na kterou negativně doléhá ukrajinská krize. Švéd Andersson byl v minulosti manažerem největší americké automobilky General Motors, v Rusku si vysloužil uznání tím, že vyvedl ze ztrát tamního výrobce užitkových vozů Gaz.
Andersson nastoupil do čela AvtoVAZu loni v listopadu. Letos prohlásil, že situace v podniku je velmi špatná. AvtoVAZ, ve kterém drží většinový podíl francouzsko-japonská automobilová skupina Renault-Nissan, již začátkem roku oznámil, že kvůli slabé poptávce letos hodlá zrušit na 7500 pracovních míst.
AvtoVAZ |
---|
AvtoVAZ (v minulosti pouze VAZ) je ruská firma vyrábějící automobily značky Lada. Jejich produkce probíhá ve městě Togliatti ve Volžském automobilovém závodě. Značka Lada byla vybrána pro export automobilů, které byly na tehdejším sovětském trhu prodávány pod značkou Žiguli. Od 80. let se označení Lada používalo i v Sovětském svazu. |
V současnosti si značka AvtoVAZ drží pozici největší ruské automobilky, v roce 2010 obsadily vozy Lada první příčku mezi nově prodanými vozy v Rusku s celkovým počtem 517 147 vyrobených kusů. Nejúspěšnějším modelem Lady a zároveň nejprodávanějším ruským modelem je Lada 2105/2107. |