Módní gigant Armani navýšil tržby o třetinu díky oživení v Číně a USA
Tržby italského módního domu Giorgio Armani za prvních šest měsíců letošního roku stouply o 34 procent. K vysokému růstu přispělo oživení prodeje v Číně a Spojených státech, firma však současně v dnešním prohlášení varovala, že plné zotavení z pandemie může trvat až do příštího roku. Generální ředitel Giorgio Armani uvedl, že cílem firmy je návrat na úroveň před pandemií do roku 2022 a zvýšit přímé konsolidované tržby na více než dvě miliardy eur (51,3 miliardy korun).
Loni konsolidované čisté tržby klesly o 25 procent na 1,6 miliardy eur, hlavně kvůli prudkému propadu v první polovině roku.
Prodej luxusního zboží na celém světě loni poprvé za několik let prudce klesl, protože pandemie si vynutila uzavření obchodů a téměř zastavila mezinárodní turistiku.
Společnost sice nezveřejnila hodnotu celkových tržeb za leden až červen, uvedla ale, že dosavadní pozitivní trend tržeb naznačuje, že letos bude ziskovost mnohem lepší. Za celý loňský rok konsolidovaný čistý zisk firmy činil 90 milionů eur. Zaznamenala však provozní ztrátu 29 milionů eur.
V poslední době se objevily spekulace o plánech na nástupnictví ve společnosti, zejména poté, co 87letý návrhář uvedl, že by mohl zvážit spojení s jinou italskou společností. Agentura Reuters s odvoláním na informované zdroje začátkem tohoto měsíce uvedla, že John Elkann ze zámožné italské rodiny Agnelliových zkoumá možné spojení v rámci plánu na vybudování luxusního konglomerátu.