Firma jednomotorový stroj vyvinula zejména pro potřeby vládních institucí zabývajících se bezpečností, prevencí a vyhledáváním nebo identifikací požadovaných cílů.
„Vzhledem k zaměření letadla je důležité, aby vydrželo dlouho ve vzduchu, proto jsme provedli tento zkušební let. Spotřeba byla kolem 30 litrů za hodinu, což je minimum například v porovnání s vrtulníkem, který si bere až 500 litrů,“ uvedl šéf otrokovického výrobce Miloslav Tutter.
Po více než třináctihodinovém letu podle jeho slov v nádrži zbylo palivo ještě na hodinu a půl letu. Firma při letu testovala také leteckou infrakameru pro noční vidění.
Společnost Zlin Aircraft provedla v minulých dnech zkušební let nového dvoumístného letadla ZLIN 143 LSi Flir, při kterém také testovala leteckou infrakameru. |
Nové letadlo vzlétlo v pondělí večer, urazilo asi 2500 kilometrů, pohybovalo se na Moravě. „Na palubě letadla byl zkušený šestasedmdesátiletý pilot Jiří Kobrle a Štěpán Urban jako operátor letadla,“ poznamenal Tutter.
Letadlo je vybavené obrazovkami s ukazateli počasí a dalšími údaji i autopilotem. Zájem o něj projevila řada zemí. „Například státy, které mají pobřeží, nebo republiky bývalé Jugoslávie kvůli častým požárům,“ podotkl ředitel. Konkrétní objednávku však zatím firma neuzavřela.
Zlin Aircraft je ryze česká společnost |
---|
Funguje od roku 2009 a navazuje na tradici Jana Antonína Bati, který založil firmu vyrábějící letadla stejnojmenné značky již v roce 1934. Podnik produkuje také čtyřmístné letadlo Zlin 143 LSi Genius a akrobatický stroj Zlin 242 L Guru. Loni prodal osm letadel. |
—————————–
Letecký průmysl: odvětví s rostoucími křídly