Nákladný „zabiják Tesly“: na elektromobil Porsche přispějí i zaměstnanci

Koncept Porsche Mission E

Koncept Porsche Mission E Zdroj: Porsche

Šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller představuje ještě jako ředitel Porsche koncept Mission E
Šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller představuje ještě jako ředitel Porsche koncept Mission E
Koncept Porsche Mission E
Koncept Porsche Mission E
Koncept Porsche Mission E
6
Fotogalerie
Zaměstnanci Porsche v Zuffenhausenu se dobrovolně vzdali části budoucího růstu platů, aby zajistili produkci nového plně elektrického vozu, který má být konkurencí pro americké elektromobily Tesla. Automobil, který vyjde z konceptu Mission E, se tak bude vyrábět v největší továrně německé automobilky, napsala agentura Reuters.

Porsche se zavázalo, že v rámci příprav na výrobu elektromobilů v Zuffenhausenu investuje miliardu eur a přijme přes tisíc nových zaměstnanců. Platy 13 tisíc pracovníků v hlavní továrně Porsche jsou přitom vyšší než v závodech v Lipsku či Osnabrücku, uvedl zdroj Reuters z Porsche.

Zaměstnanci se proto zavázali k řadě ústupků, které automobilce ušetří stovky milionů eur. „Zaměstnavatel a zaměstnanci se společně dohodli na opatřeních, která vedla k rozhodnutí vyrábět Mission E v Zuffenhausenu,“ uvedl bez dalších podrobností mluvčí Porsche. Podle magazínu Automobilwoche pracovníci přistoupili na omezení růstu platů v letech 2016 až 2025 a prodloužení pracovního týdne z 34 na 35 hodin.

Výroba Mission E by měla začít na konci desetiletí. Porsche slibuje, že baterie vozu se dokážou nabít na 80 procent kapacity za pouhých 15 minut. Další novinkou má být bezdrátové dobíjení vozu, které bude Porsche nabízet majitelům do jejich garáží.

Akcie koncernu Volkswagen

Mission E má konkurovat přímo nejprodávanějšímu vozu Tesly, Modelu S. Ten se nabíjí mnohem pomaleji než Mission E, za 20 minut na polovinu kapacity baterií. I Tesla své baterie stále vyvíjí a než novinka od Porsche dorazí na trh, může být situace úplně jiná.

Porsche představilo koncept Mission E na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Rozhodnutí o sériové výrobě elektromobilu padlo na začátku prosince, přičemž podle některých ohlasů může souviset s emisním skandálem mateřské automobilky Volkswagen. Ten vypukl v USA, kde se německý koncern dlouhodobě a nepříliš úspěšně pokouší prorazit. Mission E by přitom u Američanů mohl slavit úspěch - pro Teslu jde o nejdůležitější trh.