Námluvy gigantů: Siemens a Bombardier údajně jednají o spojení železničních divizí

Výroba vlaků Railjet pro České dráhy v rakouské továrně Siemensu

Výroba vlaků Railjet pro České dráhy v rakouské továrně Siemensu Zdroj: Jan Sindelar

Lokomotiva Vectron
Jančura si najal superlokomotivy Vectron, chce prodloužit vlaky
Vectron
Lokomotiva Vectron v barvách firmy Regiojet
Lokomotiva Bombardieru
10
Fotogalerie

Německý průmyslový koncern Siemens a kanadský výrobce vlaků a letadel Bombardier jednají o spojení svých divizí železniční techniky do společného podniku. Agentuře Reuters to dnes sdělily dva informované zdroje.

Jednání podle jednoho ze zdrojů pokročila poměrně daleko. Obě společnosti zprávu komentovat odmítly.

Bombardier, Siemens a francouzský Alstom, tedy tři přední západní výrobci železniční techniky, v posledních letech vzájemně jednali o různých formách spojení těchto aktivit. Snahám o spojování na tomto poli dodala naléhavosti světová expanze čínské společnosti CRRC, která vznikla v roce 2015 fúzí dvou předních čínských výrobců vlaků.

Společný podnik Siemense a Bombardieru by měl roční tržby kolem 16 miliard dolarů (402 miliard Kč) a každá ze společností by k nim přispěla zhruba stejným dílem. Úhrnné výnosy by odpovídaly polovině tržeb CRRC.

Spojení by ale vyžadovalo souhlas antimonopolních úřadů. Když se obě společnosti pokoušely o spojení svých železničních aktivit naposledy, nevyšlo jim to kvůli námitkám evropských úřadů pro hospodářskou soutěž. Mezitím se počet aktérů v celém odvětví v rámci pokračující konsolidace odvětví výrazně snížil.