Nissan představil prototyp výrobní linky na baterie

Nissan Juke Hybrid

Nissan Juke Hybrid Zdroj: Nissan

Nissan Juke Hybrid
2
Fotogalerie

Nissan je jednou z automobilek, která bere přechod na elektromobily střízlivě. Začal prošlapávat cestu s prvním produkčním elektromobilem Nissan Leaf, dnes má v portfoliu vše od spalovacích motorů přes hybridy a zajímavý e-Power až po plně bateriové elektromobily a dlouhodobě pracuje na zlepšování bateriové technologie.

Automobilka oznámila, že má za sebou významný krok ke spuštění první linky pro výrobu baterií s pevným elektrolytem. Ve výzkumném středisku v prefektuře Kangawa představila její prototyp.

Zázračné bateriové technologie často slibují zázraky v krátkém horizontu, protože potřebují zvednout vlnu nadšení a sehnat investory. Poznáte je tak, že jde o „bezejmenný“ startup a že už o něm vícekrát neuslyšíte. Skutečně slibné technologie poznáte tak, že pracují s dlouhodobým horizontem a mají za sebou jméno velké firmy.

Video placeholde
Elektromobilita: Jaké jsou plány EU a světa? • Videohub

V tomto duchu Nissan v roce 2021 rozjel dlouhodobou vizi Nissan Ambition 2030, která se zaměřuje na budoucnost mobility a energetiky. Její bateriová část má za cíl v roce 2024 spustit první linku pro výrobu bateriím s pevným elektrolytem (ASSB, all-solid-state-batteries) a v roce 2028 představit první elektromobil, který tento článek použije.

Ambice jsou značné. Zatímco v roce 2010 měly Li-Ion baterie cenu cca 1200 dolarů za kWh, v roce 2021 už se technologie dostala na 132 dolarů za kWh. Nissan chce díky levnějším materiálům v roce 2028 být na 75 dolarech, během následujících dvou let má cena klesnout až na 65 dolarů, čímž se elektromobily dostanou na roveň spalovacích aut.

ASBS se má postupně dostat na dvojnásobek energetické hustoty Li-Ion baterií, což v praxi znamená menší články a/nebo delší dojezd. Dalším bonusem je rychlejší nabíjení, Nissan mluví o 15 minutách.

Celý článek si přečtěte na Zive.cz >>>