Do roku 2016 chce automobilka 90 procent vozů, které na ruském trhu prodává, v Rusku i vyrábět, proti dnešní úrovni asi 70 procent.
„Neudělali jsme to (zastavení příjmu objednávek) úplně, jen u několika modelů jsme řekli, 'je nám líto, ale dokud neuvidíme, kam situace směřuje, nebudeme brát zakázky',“ řekl Ghosn v ústředí Nissanu v Jokohamě.
Hodnota ruské měny letos vůči dolaru spadla zhruba na polovinu a její propad se poslední týden prudce zrychlil. Některé velké automobilky, například americká GM nebo německá Audi, tento týden pozastavily prodej v Rusku. Ruští zákazníci v reakci na propad rublu hromadně nakupují vozy, které firmy ještě nestačily přecenit.
Nissan již zvýšil ceny asi poloviny svých modelů v Rusku o pět až osm procent. Podle Ghosna jde o ty vozy, které sestávají z více dovážených komponentů. Rusko je pro Nisssan pátým největším trhem. Jeho aliance s francouzským Renaultem má většinový podíl v největší ruské automobilce AvtoVAZ.
Aliance Renault-Nisssan podle Ghosna posiluje podíl na ruském trhu a chce jej ještě zvýšit ze současných zhruba 35 procent na 40 procent.