Ostřejší vzhled a nižší karoserie. Škoda představila skicu nové Fabie
„Mladoboleslavští designéři touto novinkou poprvé uvedli do výroby designové prvky, které odkazují nejen na studii VisionC, ale také na vozy týmu Škoda Motorsport,“ uvedla automobilka.
Nová generace modelu Fabia je dynamičtější a má ostřejší vzhled. V porovnání s předchůdcem je o devět centimetrů širší a o tři centimetry nižší. „Ve svém třetím vydání se malá rodinná Škoda navíc dočká zcela nového a všestranně individualizovatelného konceptu interiéru,“ doplnila Škoda.
Odklon od rodinného automobilu
Nová Fabia už nemusí podle šéfredaktora odborného časopisu AutoDesign&Styling Radka Laubeho tolik naplňovat požadavky na rodinné auto, jako se snažily minulé generace. Může být mnohem odvážnější, více trendy, nehledět tolik na litry v kufru, ale spíš ukazovat dynamiku.
Škoda se u Fabie drží své nové tváře, kterou již uplatnila u Rapidu a Octavie. Zajímavý je podle Laubeho boční prolis, který připomíná koncept Vision C a trochu uvolňuje současné přísně geometrické tvary.
Skica nové Fabie | Nová Fabie by měla navázat na předchozí úspěšnou řadu (studie Škoda Auto)
„Obrázek nové Fabie na mě působí hodně svěže, mladistvě a sportovně, přesně jak bych si novou generaci představoval, protože s rozšiřujícím se portfoliem modelů se význam a zaměření tohoto modelu posouvá. Realita bude samozřejmě trochu kompromis, ale škodovka je masový výrobce a ten prostě větší či menší kompromisy dělat musí,“ dodal Laube.
Druhá pozice
Loni byla Fabia po Octavii druhým nejprodávanějším modelem automobilky. V loňském roce jich prodala více než 200 tisíc.
Škoda Auto pokračuje ve své modelové ofenzivě, která jí má zajistit do roku 2018 prodej 1,5 milionu aut ročně. Nedávno začala prodávat novou Octavii G-Tec s pohonem na stlačený zemní plyn, v srpnu uvede na trh novou verzi vozu Octavia Scout.
Škoda Auto |
---|
Škoda Auto má tři výrobní závody v Česku, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává na celém světě téměř 26 tisíc lidí a je aktivní na více než stovce trzích. Loni firmě klesl zisk po zdanění o 22,9 procenta na 11,8 miliardy korun. Tržby stouply o 2,2 procenta na 268,5 miliardy korun. Za poklesem zisku stojí vysoké investice do náběhu nových modelů i pokles odbytu na některých trzích. Automobilka je součástí německého koncernu Volkswagen, který je největším výrobcem aut v Evropě. |
Už dříve potvrdila plánovanou výrobu nového vozu v Kvasinách na Rychnovsku. Podle některých zdrojů by tam měla vyrábět model sportovně-užitkového vozu (SUV) s pracovním názvem Snowman.
Škoda Auto v letošním prvním pololetí prodala 522 500 vozů, o 12,5 procenta více než loni ve stejném období.