Philip Morris v Česku zvýšil hrubý zisk na 3,9 miliardy

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Jan Rasch, Euro E15

Kutnohorskému výrobci tabáku Philip Morris ČR od ledna do září meziročně vzrostl hrubý zisk o 6,2 procenta na 3,9 miliardy korun. Konsolidované tržby bez spotřební daně a DPH klesly o 21,3 procenta na osm miliard korun, především kvůli změně provozního modelu ve výrobě. V samotném třetí čtvrtletí firma zvýšila hrubý zisk o 1,4 procenta na 1,5 miliardy korun a tržby jí klesly o 23,3 procenta na 2,9 miliardy korun

„Náš hrubý zisk za prvních devět měsíců 2015 vzrostl především díky příznivému vývoji cen v České republice i na Slovensku a zároveň v důsledku příznivého objemu prodejů na Slovensku,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel Philip Morris ČR András Tövisi. Objem domácího odbytu vzrostl o 1,9 procenta a na Slovensku o 3,6 procenta.

Údaje o tržbách jsou kvůli změně provozního modelu meziročně neporovnatelné. Firma od letošního 1. ledna pro zvýšení konkurenceschopnosti a výkonnosti kutnohorského závodu přešla na nový provozní model, kdy už nevlastní materiál pro výrobu, ale poskytuje mateřské společnosti Philip Morris International výrobní služby.

Výsledkem této změny je, že Philip Morris ČR je odměňován formou poplatku za výrobní službu a zároveň nevykazuje exportní prodeje. Tržby za výrobní služby jsou vzhledem k nižším nákladům v principu nižší než tržby z exportních prodejů, které byly vykazované v minulém roce před změnou provozního modelu.

Tabákový trh v Česku roste

Tržby v tuzemsku se za prvních devět měsíců zvýšily o 7,7 procenta na 4,2 miliardy korun. Celkový trh cigaret v ČR vzrostl o 2,5 procenta na 15,3 miliardy kusů. Tržní podíl Philip Morris ČR včetně značky RGD, která je zahrnována do vykazovaného odbytu od 1. dubna 2014, poklesl o 1,1 procentního bodu na 46,2 procenta. Objem domácího odbytu firmy se zvýšil o 1,9 procenta na 6,6 miliardy cigaret.

Tržby Philip Morris Slovakia se do září zvýšily o 8,6 procenta na 75,4 milionu eur. Celkový trh cigaret na Slovensku vzrostl o 0,3 procenta na 5,3 miliardy kusů. Tržní podíl Philip Morris Slovakia včetně RGD vzrostl o dva procentní body na 56,8 procenta. Objem domácího odbytu Philip Morris Slovakia se zvýšil o 3,6 procenta na tři miliardy cigaret.

„Celkový trh s cigaretami mírně vzrostl v České republice i na Slovensku, a to zejména v důsledku příznivého vlivu sezonnosti a zlepšující se ekonomické situace. Zatímco náš tržní podíl na Slovensku i nadále stabilně rostl, a to především v důsledku růstu značek Marlboro a L&M, náš tržní podíl v České republice byl nepříznivě ovlivněn především pokračujícím poklesem našich lokálních značek a značky Red&White, což bylo částečně kompenzováno vyšším podílem značek Philip Morris i L&M,“ dodal Tövisi.