Pivovarům se letos daří zvedat výrobu

Přesné statistiky za první čtvrtletí zatím nemá svaz k dispozici. „Jsme ale určitě nad sto procenty loňského čtvrtletního výstavu,“ řekl deníku E15 výkonný ředitel ČSPAS Jan Veselý. S mírným růstem pivního trhu počítá i generální ředitel Plzeňského Prazdroje Doug Brodman. K vyšším prodejům podle něj nevede jiná cesta než inovace, tedy nové produkty.
Samotné pivovary průběžné výsledky za čtvrtletí nezveřejňují.
„Mohu však potvrdit pokračování trendů z loňského roku, kdy díky novinkám a inovacím roste zájem o vybrané kategorie piv i balení. Nadále také posiluje pozice baleného piva na úkor piva točeného,“ řekl Pavel Barvík, mluvčí Pivovarů Staropramen.
Růst pivního trhu registrují i sladovny, které polovinu své produkce posílají právě do tuzemských pivovarů. „Podle statistiky, kterou jsem viděl, činil nárůst výroby piva za první měsíce 4,1 procenta. Naše prodeje sladu pivovarům jsou velmi dobré. Vše nasvědčuje tomu, že by prodeje piva měly být určitě nad úrovní loňského roku,“ řekl Richard Paulů, generální ředitel Sladoven Soufflet, největšího sladařského podniku v Česku.
Na ochucená piva sázejí i velcí hráči
Na loňský boom ochucených piv navazují další velké pivovary. Jednička Plzeňský Prazdroj vyslala na trh dva nové nízkoalkoholické nápoje z piva – Gambrinus s příchutí citronu a Gambrinus s příchutí limetky a bezinky. Citronové a pomerančové pivo Zlatopramen uvedl nedávno na trh i Heineken. Pivovary Staropramen zase po loňském úspěchu svého citronového piva letos poslaly na trh i variantu s grapefruitem.