Pivovary Heinekenu v Česku prudce zvýšily zisk. Pomohl cider Strongbow

Pivo Březňák

Pivo Březňák Zdroj: ČTK

Ilustrační foto
Pivovar Velké Březno
Pivovar Velké Březno
Pivovar Velké Březno
Pivovar Velké Březno
12
Fotogalerie

Tržby třetí největší tuzemské pivovarnické skupiny Heineken předloni stouply o 0,3 procenta na 3,17 miliardy korun. Výrazného nárůstu pak dosáhla firma s pivovary v Krušovicích, Brně a Velkém Březně u čistého zisku, který stoupl meziročně o 160 procent na 190 milionů korun.

 

Ještě v roce 2014 přitom činil čistý zisk necelých čtrnáct milionů korun. To vše přes předloňský pokles produkce piva o dvě procenta na 2,19 milionu hektolitrů, vyplývá z aktuální výroční zprávy firmy.

„Tržby společnosti byly pozitivně ovlivněny nárůstem prodejů obchodního zboží. Jedním z hlavních důvodů byly prodeje cideru Strongbow,“ zdůraznila mluvčí Heinekenu Česká republika Jana Pikardová. Původně anglickou značku jednoho z nejprodávanějších ciderů Strongbow začala firma v Česku distribuovat předloni. Se započítáním tohoto nápoje tak předloni stoupla výroba Heinekenu v Česku o tři procenta na 2,3 milionu hektolitrů.

Z celkového výstavu piva přitom 600 tisíc hektolitrů, tedy více než čtvrtina, putovala na export, který pomáhá tuzemským pivovarům v době stagnace či poklesu domácího trhu.

Heineken ČR, který v tuzemsku zaměstnává 660 lidí, vyváží do tří desítek zemí. Největšího nárůstu loni dosáhla skupina na Slovensku a v Německu, které patří společně se Švédskem ke klíčovým zahraničním trhům pivovaru. Třetí největší nárůst prodejů ale Heineken ČR zaznamenal v Uzbekistánu.